۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
نگرانی برای کشت برنج و تامین سوخت کشاورزان وجود ندارد
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

نگرانی برای کشت برنج و تامین سوخت کشاورزان وجود ندارد

ساری - رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به آغاز شخم و شیار زمستانه در شالیزارها گفت: نگرانی برای کشت برنج در شالیزارهای استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، عزیزالله شهیدی فر عصر سه شنبه در جلسه شورای کشاورزی با بیان اینکه بیش از نیمی از شالیزارهای استان شخم و شیار زمستانه شده است، گفت: نگرانی بابت کشت در شالیزارهای استان وجود ندارد و پیش بینی می شود تمامی سطوح شالیزارها کشت شود.

وی آب تخت کردن و شخم و شیار مزارع را برای کشت شالیزارها بسیار مهم دانست و از کشاورزان خواست تا آخر سال نسبت به اجرای این طرح در مزارع اقدام کنند زیرا سبب استفاده بهینه از آب های روان و تامین نیازهای آبی گیاه می شود.

شهیدی فر سطح مزارع شالیزاری استان را بیش از ۲۱۴ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: مبارزه با آفت و بیماری ها و علف های هرز از دیگر مزایای شخم و شیار زمستانه و آب تخت کردن اراضی است و کشاورزان باید به توصیه های کارشناسان توجه کنند.

شهیدی فر با اشاره به ذخیره آبی مطلوب آب بندان ها و سدها در پی بارندگی های اخیر گفت: پیش بینی می شود نگرانی در زمینه تامین منابع آبی شالیزارها وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره تامین سوخت برای فصل کشاورزی نیز گفت: برای تامین سوخت برنامه ریزی شده و نگرانی وجود ندارد.

کد خبر: ۷٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha