۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
۹۰ درصد فرآورده های دامی اردبیل به صورت سنتی تولید می‌شود
رئیس نظام مهندسی کشاورزی اردبیل:

۹۰ درصد فرآورده های دامی اردبیل به صورت سنتی تولید می‌شود

اردبیل- محمدی، رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل گفت: ۹۰ درصد تولیدات دامی استان در مناطق روستایی و به صورت سنتی انجام می‌شود و امکان ندارد که ما با سختگیری‌های بی‌مورد بتوانیم این فرآیند را مکانیزه کنیم.

شهرام محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری نهادها و دستگاه‌های دخیل در صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران، تسهیل‌گری در این فرآیند را به عنوان اولویت اصلی مد نظر قرار دهیم که در این باب در یک سال اخیر تحولی عظیم اتفاق افتاده است.

وی به تسهیل‌ شدن صدور مجوزها و به نوعی مقررات‌زدایی در مناطق مختلف استان با هدف ایجاد رغبت و انگیزه برای سرمایه‌گذاران خبر داد و تصریح کرد: از سال ۹۷ و براساس رویکرد نظام مهندسی کشاورزی صدور مجوزها و همچنین پروانه فعالیت در فرآیند بروکراسی اداری به حداقل رسیده و تلاشمان بر این بوده تا رضایت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فراهم آید.

صدور بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ پروانه در سال گذشته
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ پروانه بهره برداری محصولات کشاورزی صادر شده که در پایش ۵۰ درصدی این مجوزهای صادر شده به این نتیجه رسیدیم که بخش عظیمی از فرآیند غیرضرور اداری حذف و به نوعی به کاهش هزینه‌ها کمک کنیم.

محمدی افزود: در حالی که در سال‌های گذشته فرآیند صدور مجوزها تا ۱۱۸ روز به طول می‌انجامید، ما در گام اول این شرایط را به کمتر از ۳۰ روز رساندیم و تلاش کردیم تا تسهیل‌گری خاص را در استعلامات و همچنین پیگیری ادارات شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اخیرا هیئت دولت در بخشنامه‌ای تسهیل در فرآیند کسب و کار و آیین‌نامه‌های قانونی را ابلاغ کرده که این امر نیز به سهولت کار در صدور مجوزها کمک کرده به طوریکه ما در استان در کمتر از ۱۲ ساعت پروانه تأسیس صادر کرده و برای سرمایه‌گذاران فضا و بستر کار را مهیا می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اضافه کرد:‌ بعد از صدور پروانه، از طریق فرمانداری‌ها استعلام و همچنین مراحل اخذ مجوزهای قانونی به انجام رسیده و در کنار آن با راه‌اندازی سامانه صدور مجوزها از مراجعات حضوری کاسته شده است.

مقررات‌زدایی و تسهیل امور یکی از رویکردهای نظام مهندسی کشاورزی اردبیل
وی بیان کرد: مقررات‌زدایی و تسهیل امور یکی از رویکردهای نظام مهندسی کشاورزی در سال‌های اخیر بوده و امیدواریم با همکاری ادارات راه و راهداری در حریم راه‌ها نیز به نوعی در کنار حفظ قوانین و مقررات، ساخت و سازها به صورت منسجم و خارج از محدوده تعریف شده انجام شود.

محمدی ادامه داد: ضرورتی ندارد ما برخی از اراضی غیرضرور را به خاطر شرایط سخت مهبوس کرده و از واگذاری آن به سرمایه‌گذاران جلوگیری کنیم در حالی که باید کار کارشناسی در مورد بخشنامه اخیر سازمان راهداری در رعایت کردن اراضی خارج از حریم مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار کرد: در برخی از مناطق روستایی با سختگیری‌های بی‌مورد مانع از رونق دامداری‌های سنتی شده‌ایم در حالی که اگر یک روستایی و عشایر نتواند دام نگهداری کند، قطعا بیکار بوده و راه مهاجرت را در پیش می‌گیرد.

محمدی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ۹۰ درصد تولیدات دامی استان در مناطق روستایی و به صورت سنتی انجام می‌شود و امکان ندارد که ما با سختگیری‌های بی‌مورد بتوانیم این فرآیند را مکانیزه کنیم بلکه با یک برنامه‌ریزی میان مدت می‌توان از دامداران خواست تا شرایط مناسبی را در امر تولید در پیش بگیرند.

بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات یاریگر کارآفرینان باشند
وی به تکمیل پایاب سد خداآفرین و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این منطقه اشاره کرد و گفت: بسیاری از جامعه روستایی و عشایری با ورود به حوزه زراعت باید آموزش لازم را ببینند اما متأسفانه در این فرآیند مشکلاتی به وجود آمده و زارعان و باغداران ما هنوز نتوانسته‌اند از آموزش‌های مناسب استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در پایان از بانک‌های عامل خواست تا در پرداخت تسهیلات شرایط اجاره به شرط تولید را نسبت به سایر قوانین و مقررات مقدم دانسته و در این باب یاری‌گر کارآفرینان باشند.

کد خبر: ۷۵٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha