۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
کوپه زیبای اسپرت آئودی چگونه است؟ | نسل دوم A۵ اسپرت‌بک ۷۹هزار دلاری

کوپه زیبای اسپرت آئودی چگونه است؟ | نسل دوم A۵ اسپرت‌بک ۷۹هزار دلاری

شرکت خودروسازی آئودی نسل دوم A۵ اسپرت بک ۲۰۲۱ را با قیمت ۷۹هزار و ۵۰۰ دلار به بازار عرضه کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: خودرو سدان‌های اسپرت یا به بیان صحیح‌تر، کوپه‌های چهار در، تنها کلاسی از خودروها هستند که در زمان تحت تملک گرفتن بازار خودرو توسط اس‌یووی‌ها، سطح جایگاه‌شان در میان مشتریان نه تنها کاسته نشده بلکه وزین‌تر نیز شده است. شرکت خودروسازی آئودی یکی از خودروسازان موفق در این راستا است که با ارائه چندین مدل سدان اسپرت توانسته مشتریان و به ویژه اسپرت‌دوستان به این زمینه را به خود جذب کند.

A۵ اسپرت بک که از سال ۲۰۰۷ روی خط تولید این برند اسپرت‌ساز آلمانی قرار گرفته و در حال حاضر نسل دوم این خودرو به بازار عرضه می‌شود. A۵اسپرت‌بک در ظاهر با وجود خط مواج روی بدنه و خطوط تیز روی بدنه کارکتر اسپرت و نافذی به خود گرفته که در جلو باتوجه به گرافیک خاص چراغ‌ها و جلوپنجره عریض شش ضلعی و ورودی‌های هوا درون سپر به همراه خطوط تیز روی کاپوت ظاهری تهاجمی و خشن را به خود گرفته است.

باتوجه به اینکه نسخه A۵ ۴۵ TFSI نسخه ۲۰۲۱ مدنظر ما در این بررسی است، گرافیک‌های چراغ عقب اندکی به روز شده و باتوجه به چیدمان LED های داخل چراغ و یک حجم پردازی خاص روی در صندوق عقب زیبایی محسوسی را در کنار طراحی اگزوزهای ذوزنقه‌ای و دیفیوزر ویژگی اسپرت بودن این کوپه چهار در آئودی می‌بخشد. فرمت کمانی سقف و کشیده‌تر شدن ستون C حس کوپه بودن به این خودرو می‌دهد که در کنار رینگ‌های ۲۰ اینچی وقار این خودرو را دوچندان می‌کند.

در زمان قرارگیری در پشت فرمان A۵ ۴۵ TFSI حس یک خودرو کوپه تمام اسپرت را القا می‌کند، چراکه طراحی فرمان اسپرت با تلفیقی از کروی و مربع، دسته دنده کوچک اسپرت منحصربه‌فرد آئودی، دو پدال شیفتر پشت فرمان و صندلی‌های اسپرت، حس حال خاصی به رانندگی می‌بخشد. اما چیدمان قطعات و نوع طراحی داشبورد به اصطلاح Clean Design باتوجه به قرارگیری دو صفحه نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی در کنسول میانی و ۱۲ اینچی در مقابل راننده ضمن مدرن بودن، فضای خلوتی را به وجود آورده تا با نوردپردازی LED داخل کابین، طراحی دریچه‌های افقی کشیده و دو رنگ بودن تریم داخل جذابیت کابین را دوچندان می‌کند.

از سوی دیگر زیر کاپوت نسبتا کشیده این سدان تهاجمی آئودی باتوجه به اینکه نسخه A۵ ۴۵ TFSI مدنظر ما است، یک موتور چهارسیلندر خطی دولیتری بنزینی مجهزبه سیستم پرخوران توربوشارژ حداکثر ۲۴۵اسب‌بخار قدرت را در ۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر ۳۷۰نیوتون‌متر گشتاور را در ۱۶۰۰تا ۴۵۰۰دور در دقیقه تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور بالا از یک موتور چهارسیلندر دولیتری تنها با بهینه‌سازی اتاق احتراق و سیستم پاشش سوخت منحصربه‌فرد آئودی TFSI امکان‌پذیر می‌شود. برای آنکه در زمان رانندگی با شتاب خیره کننده‌ای مواجه شوید، تنها کافی است پدال گاز را فشار دهید و تخت گاز کنید تا در ۶ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسید.

این شتاب را باید مرهون سیستم انتقال قدرت ۷سرعته دوکلاچه اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک خاص آئودی(کواترو) دانست. پنج حالت اکو، کامفورت(راحتی)، اسپرت، اسپرت پلاس و منحصربه‌فرد در نظر گرفته شده که باتوجه به سیستم تعلیق قابل تنظیم سواری لذت بخشی از یک سدان اسپرت را تجربه خواهید کرد. سیستم‌های چون هشدار انحراف از مسیر، کروز کنترل هوشمند منطبق بر سیستم ترمز خودکار اضطراری، پایش نقاط کور، پیشگیری از برخورد از جلو و عقب و آنالیز آنلاین وضعیت ترافیکی در راستای افزایش ایمنی سرنشینان استفاده شده است. آئودی A۵ ۴۵ TFSI را می‌توان با ۷۹هزار و ۵۰۰ دلار خریداری کرد.

کد خبر: ۷۴٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha