۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
۷۰ درصد مواد اولیه صنایع چوب در داخل تولید می شود
معاون امور صنایع وزارت صمت:

۷۰ درصد مواد اولیه صنایع چوب در داخل تولید می شود

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت با حضور در نمایشگاه های تخصصی و صنعتی از نزدیک در جریان پیشرفت، موانع و مشکلات تولید کنندگان و شرکت های حاضر در نمایشگاه قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از شرکت سهامی نمایشگاه ها، صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع چوب گفت: همزمان با تغییر الگوی زندگی مردم و استفاده بیشتر از ابزار آلات چوبی؛ صنایع چوب و سلولزی هم در ده سال اخیر رشد چشمگیری کرده است.

وی افزود: در گذشته در حوزه تامین مواد اولیه و واردات انواع فیبر و ام دی اف ارز زیادی از کشور خارج می شد ولی امروز بیش از هفتاد درصد مواد اولیه و زنجیره تامین انواع مواد شیمیایی و فرمالین ها در داخل کشور تولید می شود.

صادقی نیارکی با اشاره به رشد خوب حوزه طراحی و ماشین سازی گفت : اگر می خواهیم در حوزه تولید یک کالا به پیشرفت برسیم باید در تمام بخش های مونتاژ کاری، نوآوری و ماشین سازی هم به رشد برسیم که خوشبختانه ما در این نمایشگاه تعدادی از ابزار آلات، تجهیزات و ماشین آلات را مشاهده کردیم که به خوبی تولید شده اند و با مجموعه این اتفاقات وضعیت صنعت ما در این حوزه در وضعیت خیلی مناسبی قرار دارد.

این مقام مسئول در بحث تامین مواد اولیه افزود : مهم ترین نکته در تامین مواد اولیه بحث چوب آلات خام است که با رشد این صنعت باید تامین شود و همکاران ما در بخش های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی در تلاش هستند با طرح های رشد گونه های سریع الرشد و همچنین واردات چوب خام بصورت پایدار این مسئله را مرتفع کنند.

صادقی نیارکی در بخش دیگر بازدید خود از نمایشگاه متالوژی اظهار کرد : صنعت فولاد از افتخارات کشور است و به عنوان ده کشور تولید کننده فولاد در رتبه خیلی خوب جهانی قرار دارد.

وی در خصوص ایجاد ظرفیت های مناسب در زمینه فولاد خام و مقاطع گفت : در زمینه کنستانتره تا گندله و شمش و ... اتفاقات خوبی افتاده است و ظرفیت ۵۵ میلیون تن در این بخش ایجاد و تجهیز شده است.

صادقی افزود : در ده ماه گذشته با رشد تولیدات مختلف صنعتی از جمله، لوازم خانگی، صنعت خودرو، کمباین و... روبه رو بودیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت در مورد قیمت گذاری دستوری در بورس گفت : ما قیمت گذاری دستوری نداریم و کالاها با یک قیمت پایه عرضه می شوند که بر اساس قیمت پایه و شرایط بازار و کشش تقاضا این قیمت کاهش و یا با وجود رقابت افزایش پیدا می کند.

وی در پایان تاکید کرد :صنعت فولاد جز افتخارات ماست و توقع داریم در کالایی که مازاد عرضه نسبت به تقاضا داریم قیمت متعادل شود و سیاست وزارت صمت در این باره، عرضه حداکثری در بورس برای کاهش قیمت حاشیه بازار و عرضه آن با قیمت مناسب برای مصرف کننده است.

کد خبر: ۷۴٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha