۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
خودروهای «جگوار» تا ۲۰۲۵ تمام برقی می‌شوند
۶ خودرو انگلیسی در راه بازار

خودروهای «جگوار» تا ۲۰۲۵ تمام برقی می‌شوند

جگوار-لندرور اعلام کرد که تا پنج سال آینده شش مدل خودرو الکتریکی روانه بازار می‌کند که نخستین محصول آن در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: روز گذشته شرکت خودروسازی جگوار لندرور از برنامه خود برای الکتریکی سازی تمام محصولاتش تا ۲۰۲۵ خبر داد. این سیاست درپی هدفگذاری صنعت خودرو جهان برای افزایش سبد محصولاتی و افزایش تیراژ خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ اتخاذ شده است.

تاتاموتورز هند به عنوان سهامدار اصلی جگوار-لندرور اعلام کرد که این خودروساز انگلیسی تا پنج سال آینده شش مدل خودرو الکتریکی روانه بازار می‌کند که نخستین محصول آن در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

جگوار به عنوان یکی از خودروسازان لوکس اسپرت ساز با عرضه مدل ای-تایپ در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی جایگاه ویژه‌ای در صنعت برای خود ایجاد و به دنبال تولید خودرو الکتریکی مشابه محصولات لوکس با موتور احتراق داخلی است.

مدیر ارشد اجرایی جگوار، گفت: وقت آن رسیده که فصل جدید برای هر دو برند تجاری این خودروساز در سه کارخانه انگلیس تصور کنیم.

جگوار-لندرور گفت که برنامه الکتریکی برای محصولاتش در کارخانه سولیهال دنبال خواهد شد و ساخت ایکس جی گل سرسبد این خودروسازی در کاستل برومویچ در مرکز انگلیس کنار گذاشته خواهد شد.

بولوره مدیرعامل این خودروساز انگلیسی، گفت: کارخانه کاستل برومویچ در برنامه بلند مدت به جای فعالیت غیر تولیدی تمرکز خواهد کرد.

این خودروساز انگلیسی عنوان کرده است که سالانه ۳.۵ میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت خودروهای الکتریکی هزینه خواهد کرد. هچنین در برنامه تولیدی خود هدف توسعه خودروهای هیدروژنی را نیز با سرمایه گذاری سلول‌های سوختی در نظر دارد. احتمالا سال آینده نمونه‌های اولیه از خودروهای سلول سوختی در انگلیس رونمایی کند.

خودروسازان اروپایی برای دست یابی به هدف کاهش انتشار دی اکسید کربن، استراتژی الکتریکی سازی را دنبال می‌کنند.

شرکت خودروسازی بنتلی نیز به تازگی اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل تمام محصولات خود را الکتریکی روانه بازار خواهد کرد و به موازت این موضوعنیز جنرال موتورز از الکتریکی سازی تا سال ۲۰۳۵ خبر داد.

همچنین تعدادی از کشورهای اروپایی ممنوعیت فروش خودروهای جدید مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را اعلام کردند. این ممنوعیت در انگلیس از سال ۲۰۳۰ اجرا خواهد شد.

جگوار-لندرور اعلام کرد که در این مسیر، سود عملیاتی دو رقمی با جریان نقدینگی مثبت توام به دست یابی نقدینگی بیشتر برای کاهش بدهی‌ها تا سال ۲۰۲۵ کسب خواهد کرد.

کد خبر: ۷۴٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha