۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
بی رونقی منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری؛ فعال شدن تنها یک طرح سرمایه گذاری
بازار گزارش می دهد؛

بی رونقی منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری؛ فعال شدن تنها یک طرح سرمایه گذاری

شهرکرد- منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری به نظر می رسد که مورد توجه سرمایه گذاران قرار نگرفته است و هم اکنون بی رونق ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور است.

بازار؛ گروه استان ها: منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت کشور در تاریخ ۱۱ خرداد سال ۹۲ بر زمین خورد و مراحل احداث آن آغاز شد.

منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در کنار مسیر ارتباطی چهارمحال و بختیاری - اصفهان در منطقه بخش فرخ شهر احداث شده است. در حالی که این پروژه در آستانه قرار گرفتن در هشتمین سال کلنگ زنی آن قرار دارد، اما تنها یک طرح سرمایه گذاری در آن استقرار یافته است.

بررسی ها نشان می دهد که فعالیتی نیز برای ایجاد طرح ها سرمایه گذاری در منطقه وجود ندارد و خبری از ساخت و ساز و... نیست.

 سرمایه گذاران استقبالی از این منطقه اقتصادی نکرده اند که به نظر می رسد که کم کاری مسئولان استان در این زمینه موجب شده است که سرمایه گذاری جذب نشود.

منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری نتوانسته در مسیر توسعه استان نقش مهمی ایفا کند وجذب سرمایه گذاران برای رونق در این منطقه ویژه اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد

کارشناس ارشد کارآفرینی در گفت و گو با خبرنگار بازار در این زمینه اظهار داشت: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی یکی از عوامل موثر در پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی در استان ها از جمله استان های محروم کشور به شمار می رود.

سید جلال الدین موسوی  ادامه داد: تحرک در اقتصاد منطقه‌ای، اشتغال و فناوری، ایجاد اشتغال مولد و جلب و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، افزایش روابط بین المللی در حوزه تجارت، جذب سرمایه گذاران در مناطق محروم و... از دیگر برکات احداث مناطق ویژه اقتصادی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری، گفت: منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری نقش اساسی می تواند در زمینه توسعه و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری استان چهارمحال و بختیاری داشته باشد.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری با اصفهان و خوزستان به عنوان دو استان بزرگ و توانمند در بخش اقتصادی و تجاری همجوار است و این امر یکی از ظرفیت های مهم استان به شمار رود.

کارشناس ارشد کارآفرینی تاکید کرد: جذب سرمایه گذاران از این دو استان در منطقه ویژه اقتصادی و راه اندازی واحد های اقتصادی در این منطقه زمینه ساز توسعه و پیشرفت استان است.

وی عنوان کرد: هم اکنون شاهد این هستیم که هنوز منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری نتوانسته در مسیر توسعه استان نقش مهمی ایفا کند و جذب سرمایه گذاران برای رونق در این منطقه ویژه اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: باید تلاش شود که زیر ساخت ها در این منطقه فراهم شود تا استقبال سرمایه گذاران از این منطقه افزایش یابد.

 زیر ساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری کامل نیست
سرپرست منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری کامل نیست، گفت: در حال حاضر گاز و برق در منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد اما هنوز تامین آب انجام نشده است.

محمود شریف پور بیان کرد: آب منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری از طرح انتقال آب بن - بروجن تامین می شود که این پروژه هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی گفت: جاده ورودی منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری آسفالت است و در تلاش هستیم که زمینه اتصال منطقه به شبکه فیبر نوری را فراهم کنیم.

۶۰ میلیارد تومان اعتبار از بودجه سال آینده به توسعه منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری اختصاص می یابد

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری ادامه داد:  در حال حاضر یک طرح سرمایه گذاری تحت عنوان سامانه پرتو دهی گاما در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری فعال شده است.

وی ادامه داد: چهار طرح سرمایه گذاری سلولزی و کشاورزی نیز در حال احداث در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری از طرح های اولویت دار اقتصادی مقاومتی در استان است و اعتبارات لازم برای توسعه زیر ساخت ها در این منطقه ویژه اقتصادی پیش بینی شده است.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از بودجه سال آینده به توسعه منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری اختصاص می یابد.

۸۰۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری استقرار می یابد
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی زمینه ساز توسعه استان است، عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند در این استان برای سرمایه گذاری است که زیر ساخت های این منطقه در حال تکمیل است.

اقبال عباسی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی استان با مدیریت سازمان همیاری شهرداری آماده سازی شده است و زمینه برای ورود سرمایه گذاران فراهم شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: زمینه برای استقرار ۸۰۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی  چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.

فعال شدن و رونق گرفتن منطقه ویژه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری و رونق سایر بخش ها از جمله کشاورزی، گردشگری، اصناف و... است.

پیگیری جدی برای رفع مشکلات زیر ساختی و جذب سرمایه گذاران و رفع موانع سرمایه گذاری توسط مسئولان مهمترین راهکار اصلی در رونق اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری است.

کد خبر: ۷۳٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha