۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
مرسدس بنز در آمریکا فراخوان داد

مرسدس بنز در آمریکا فراخوان داد

واحد مرسدس بنز آمریکا به تازگی فراخوانی برای ۱.۲۹ میلیون خودرو فروخته شده ارائه کرد که از سال ۲۰۱۶ تاکنون احتمال خطای نرم افزار موقعیت یابی در صورت تصادف داشته اند.

بازار؛ گروه خودرو: واحد مرسدس بنز آمریکا به تازگی فراخوانی برای ۱.۲۹ میلیون خودرو فروخته شده از سال ۲۰۱۶ تا کنون را به دلیل بروز احتمال خطا نرم افزار موقعیت یابی در صورت تصادف را اعلام کرده است.
به گفته این خودروساز آلمانی، فراخوان مذکور شامل مدل‌های CLA کلاس، GLA کلاس، GLS  کلاس، SLC کلاس، GT کلاس، A کلاس، C کلاس، E کلاس، S کلاس، CLS، B کلاس، GLB کلاس، GLC کلاس، G کلاس تولید شده در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ است.

مرسدس بنز اعلام کرد در مورد خسارت مادی و جانی ناشی از این ضعف نرم‌افزاری اطلاعاتی نداشته، بنابراین به روزرسانی نرم افزار توسط نمایندگی‌های موجود در آمریکا انجام خواهد شد.
مدیران فنی این خودروساز آلمانی بیان کردند که در زمان تصادف به دلیل از بین رفتن منبع تغذیه ماژول ارتباطی ناشی از تصادف، هنگام برقراری تماس اضطراری موقعیت خودرو را به درستی اعلام نمی‌کند.

همچنین مهندسان مرسدس بنز تاکید کردند که سایر عملگرهای اضطراری در زمان تصادف به درستی عملکرده و هیچگونه مشکلی ندارند.
گروه خودروسازی دایملر-مرسدس بنز در اروپا، در اکتبر سال ۲۰۱۹ تحقیقاتی را مبنی بر دریافت گزارش اشتباه از مرکز eCall مرسدس بنز آغاز کردند. طی انجام این تحقیقات مشخص شد که موقعیت خودروها به درستی در زمان تصادف مشخص نمی‌شود. مهندسان این خودروسازی با بررسی‌های بیشتر دریافتند که خطای نرم افزاری ناشی از ارتباط ماژول‌ها سبب ایجاد چنین رویدادی در موقعیت یابی خودروها می‌شود.

کد خبر: ۷۳٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha