۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
عرضه محصولات ایران خودرو دیزل با قوای محرکه جدید
مدیرعامل ایران خودرو دیزل خبر داد

عرضه محصولات ایران خودرو دیزل با قوای محرکه جدید

توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به تولید انبوه موتور OM۴۵۷ با توان ۳۰۰ اسب بخار از آبان ماه امسال در شرکت ایدم، از آغاز تولید انبوه نسخه ۴۳۰ اسبی آن در نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: موتور OM۴۵۷ ۳۰۰ اسبی بر روی اتوبوس‌ و نسخه قوی‌تر آن بر روی کشنده‌های فعلی نصب خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، جواد توسلی مهر با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای ایران خودرو دیزل در حوزه قوای محرکه، با بیان این‌که در پروژه های تحقیق و توسعه محصولات دیزل، موتور خودروی ون از ۶۹G۴ به ۳TZ ارتقا یافته است، بیان کرد: این اقدام سبب ارتقای سطح استاندارد آلایندگی شده است. این محصول با تغییرات جدید و ظرفیت سالانه ۳۰۰ دستگاه، تجاری سازی و تولید شده است.

وی با اشاره به نیاز بازار به کامیونت‌ با فضای بار بیشتر، عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در سال جهش تولید محقق شد، اجرای پروژه کامیونت آترین با موتور کامینز یورو پنج تولید داخل است که درحال حاضر با ۸۰ درصد پیشرفت، در دست اقدام است.

توسلی مهر، با بیان این‌که ایران خودرو دیزل اقدام به تولید اولین کشنده داخلی تحت عنوان S۱۹۴۳ کرده، اظهار کرد: تاکنون کشنده داخلی در کشور تولید نشده و این نخستین گام برای تولید این نوع محصولات است. از امکانات این خودرو می توان به مطابقت با استاندارد آلایندگی  یورو ۴ اشاره کرد. در گذشته چنین ظرفیتی در کشور وجود نداشت، اما این امکان را در راستای تامین نیاز بازار به کشنده تک محور با توان و گشتاور بالا و نیز افزایش سهم بازار شرکت ایران خودرو دیزل در بخش کشنده فراهم کرده ایم. این پروژه نیز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: کشنده S۲۶۳۰ از دیگر محصولات توسعه یافته شرکت ایران خودرو دیزل است که دارای استاندارد آلایندگی یورو چهار است. این محصول هم چنین دارای ویژگی‌هایی از جمله افزایش توان موتور، بهبود شرایط اتاق و تبدیل از حالت تک کابین به دو کابین است. تعداد ۲۰ دستگاه از این کشنده طبق تعهدات ایجاد شده، تا انتهای سال تحویل داده خواهد شد.

توسلی مهر با اشاره به برنامه های بهبود محصولات فعلی ایران خودرو دیزل، به پروژه‌های تولید مینی بوس آرین شش و هفت متری اشاره کرد و گفت: مینی بوس آرین شش متری دارای موتور کامینز و استاندارد آلایندگی یورو پنج است. طبق استاندارد یورو پنج، فیلتر ذرات معلق (DPF) در این محصول حذف شده که این اقدام سبب کاهش هزینه تولید شده است. رفع مشکلات منتج از نصب فیلتر ذرات معلق (DPF) در خدمات پس از فروش و ارتقای وضع کیفی محصول، از اهداف این پروژه به شمار می رود و آماده تولید است. از اهداف تولید  مینی‌بوس هفت متری نیز که پیش بینی می‌شود

اقبال زیادی در بازار داشته باشد، می توان به گسترش سبد محصولات، افزایش سهم بازار و ارتقای رقابت پذیری محصولات اشاره کرد. این محصول قابلیت تولید به صورت دو در و تک در را نیز دارد.

وی از رونمایی کشنده جدید ایران خودرو دیزل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این کشنده مطابق با استانداردهای روز و بر مبنای پلتفرم داخلی طراحی شده و دارای طراحی جدید و به‌روز اتاق است.

کد خبر: ۷۳٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha