۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
محدودیت های بودجه، مانع سرمایه گذاری ایدرو است| تلاش ایدرو برای حضور پررنگ در صنعت
مدیرعامل ایدرو در گفتگو با «بازار» مطرح کرد:

محدودیت های بودجه، مانع سرمایه گذاری ایدرو است| تلاش ایدرو برای حضور پررنگ در صنعت

صالحی نیا، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، گفت: با فعالیت هایی که ایدرو در مناطق محروم کشور در دست انجام دارد در تلاش هستیم که فعالیت ها و مشارکت های ایدرو در طرح های صنعتی کشور، بیشتر شود تا این شرکت، بتواند همچون گذشته در صنعت کشور حضور پُررنگی داشته باشد.

سجاد صفری؛ بازار: «محسن صالحی نیا» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر، ایدرو چه اهدافی را دنبال می کند و چه چشم اندازی در انتظار این شرکت است؟ اظهار داشت: ایدرو بعنوان زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در واقع متولی سیاست گذاری بخش حمل و نقل کشور است که شامل خودروی سبک و سنگین می شود.

وی افزود: شرکت ایدرو علاوه بر فعالیت در بخش خودروی سبک و سنگین، در بخش حمل و نقل دریایی، ریلی و هوایی، نیز فعالیت دارد و این شرکت در زمینه نوسازی و توسعه برخی از واحدهای صنعتی که بعضی از آن ها واگذار شده و بعضی از واحدهایی که مجددا به ایدرو واگذار شده اند و شرکت هایی که بصورت دانش بنیان فعالیت دارند با سرمایه‌گذاری مشترک با بخش خصوصی در حال انجام است.

ایدرو بعنوان نماینده دولت، سهام دار شرکت ایران خودرو و سایپا است و این شرکت، بعنوان سهام دار این دو شرکت بزرگ خودرو سازی کشور، سیاست های لازم برای پیشرفت این دو خودرو ساز را در دستور کار دارد

خرداد ۱۴۰۰ فاز ۱۴ پارس جنوبی به بهره برداری می رسد
معاون وزیر صمت، تصریح کرد: یکی از دیگر فعالیت هایی که ایدرو در آن سهیم است؛ توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی است که ایدرو مسوول کنسرسیوم این فاز است و تا خردادماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید؛ توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از طریق کنسرسیوم و شرکت مدیریت طرح های صنعتی که زیر مجموعه ایدرو است امور آن در حال پیش روی است.

صالحی نیا گفت: ایدرو بعنوان نماینده دولت، سهام دار شرکت ایران خودرو و سایپا است و این شرکت، بعنوان سهام دار این دو شرکت بزرگ خودرو سازی کشور، سیاست های لازم برای پیشرفت این دو خودرو ساز را در دستور کار دارد.

ایدرو با محدودیت هایی روبرو است و طبق شرایط موجود بایستی، حدود ۷۰ درصد منابع از طریق واگذاری ها به ایدرو برگردانده شود

تلاش ایدرو برای حضور پررنگ در صنعت کشور
مدیرعامل ایدرو در پاسخ به این پرسش که شرکت ایدرو در سال های گذشته، یکی از بال های مهم کشور در بخش صنعت بود ولی در سال های اخیر، فعالیت این شرکت تا حدودی کمرنگ شده است و علت این موضوع، ریشه در چه عواملی است؟ به بازار، گفت: مطابق سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی، تعدادی از شرکت های مهم و بزرگ صنعتی که قبلا زیر مجموعه ایدرو بوده اند به بخش ها و نهادهای دیگر واگذار شده اند و یا سهام آن ها به شرکت های بخش خصوصی و یا نهادهای وابسته به دولت واگذار شده اند و این موضوع، باعث شده است که گستره ایدرو نسبت به گذشته کمتر شود.  

صالحی نیا اظهار داشت: در حال حاضر شرکت ایدرو با همکاری شرکت مدیریت طرح های صنعتی در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان در مناطق محروم مشارکت دارد و سهم ایدرو در این مشارکت ۵۱ درصد است.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته، بسیاری از شرکت های بزرگ صنعتی که زیر مجموعه شرکت ایدرو بوده اند به بخش های دیگر واگذار شده اند ولی در حال حاضر، علاوه بر اینکه سهام اندکی از شرکت ایران خودرو و سایپا به ایدرو تعلق دارد؛ فولاد سازی اسفراین، ایویکو بندرعباس و ماشین سازی تبریز که شرکت های صنعتی بزرگی هستند تحت اختیار شرکت ایدرو قرار دارند.

صالحی نیا اظهار داشت: با فعالیت هایی که ایدرو در مناطق محروم کشور در دست انجام دارد در تلاش هستیم که فعالیت ها و مشارکت های ایدرو در طرح های صنعتی کشور، بیشتر شود تا این شرکت، بتواند همچون گذشته در صنعت کشور حضور پُررنگی داشته باشد.

معاون وزیر صمت، تصریح کرد: ایدرو با محدودیت هایی روبرو است و طبق شرایط موجود بایستی، حدود ۷۰ درصد منابع از طریق واگذاری ها به ایدرو برگردانده شود تا این شرکت بتواند در طرح های جدید صنعتی سرمایه گذاری های لازم را انجام بدهد ولی در سال های اخیر این موضوع، محقق نشده است و دلیل آن محدودیت هایی است که در قانون بودجه دولت وجود دارد.

صالحی نیا در پایان، گفت: شرکت ایدرو در تلاش است که بتواند منابع لازم را از طریق واگذاری های این شرکت، جذب کند تا بتواند در طرح های دانش بنیان و صنعتی مناطق محروم سرمایه گذاری های لازم را انجام بدهد.

کد خبر: ۷۳٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha