۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
«تویوتا» از یک رقم خیره کننده دیگر هم گذشت

«تویوتا» از یک رقم خیره کننده دیگر هم گذشت

تولید تویوتا در بازار آمریکا با خودروی مینی ون سیینا از رقم ۳۰ میلیون دستگاه گذشت.

به گزارش بازار به نقل از سایپا، خودرویی که این افتخار خاص را برای کمپانی خودروسازی ژاپنی تویوتا، ‌ رقم زد، یک مینی ون مدل ۲۰۲۱ سیینا Sienna بود که قوای محرکه آن هیبریدی است و گویی فقط بنزین را بو می کشد [مصرف آن به شدت کم است].

تویوتا در بازار آمریکا در کارخانه پرینستون در ایالات ایندیانا از رقم ۳۰ میلیون دستگاه گذشت. این کمپانی ژاپنی در ایالات متحده ۱۰ کارخانه تولیدی دارد البته اگر کل آمریکای شمالی را در نظر بگیریم، ۴ کارخانه دیگر هم دارد و به نوعی ۶۰ سال است که در این بازار خودرو تولید می کند. با این که خیلی متزلزل و لرزان شروع کرد اما به نظر می رسد که حالا به قدر کافی جان گرفته و بدون توقف باقی خواهد ماند. سال گذشته تویوتا دوباره عنوان پرفروش ترین خودروساز دنیا را از فولکس پس گرفت و حدود ۹.۵ میلیون دستگاه در بازار جهانی خودرو فروخت. البته این رقم با احتساب زیربرندهای لکسوس و دایهاتسو به دست آمده است. در سال ۲۰۲۰ از ۹.۴۲ میلیون دستگاه، ۲.۱ میلیون آن در بازار آمریکا به فروش رسیده است. از هر ۶ دستگاه خودروی فروخته شده تویوتا، حداقل ۱ دستگاه هیبریدی بوده است. فقط بین سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، تویوتا در آمریکا ۱۳ میلیارد دلار دیگر سرمایه گذاری کرده که حاصل آن ۶۵۰۰ شغل جدید بوده و معنی آن این است که این شرکت به این سادگی در بازار آمریکا متوقف نخواهد شد.

تویوتا انتظار افزایش سود برای سال مالی آینده را ۵۴ درصد پیش بینی کرده و در حالی که اکثر خودروسازان دنیا با پدیده کمبود شدید تراشه و پردازشگر مواجه هستند این شرکت ژاپنی می گوید که تا چهار ماه دیگر هم ذخیره تراشه هایش تمام نمی شود و به احتمال زیاد این کمبود شدید دامن تویوتا را نخواهد گرفت.

این در حالی است که جنرال موتورز در آمریکا پیش بینی کرده است که در طی شش ماه آینده به دلیل کمبود تراشه، این شرکت زیانی معادل ۲ میلیارد دلار را متحمل خواهد شد.

به احتمال زیاد تا افزایش ظرفیت و جبران کمبود، حداقل تا تابستان پیش رو مشکل کمبود تراشه و پردازشگر بر بازار خودروی جهانی حاکم خواهد بود. حتی شرکت های ژاپنی دیگر مثل نیسان و هوندا هم از این کمبود شدید در امان نمانده اند.

تویوتا پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۲۱ رقم فروش جهانی آن به ۹.۷۳‌ میلیون دستگاه برسد که حدود ۳.۳ درصد رشد خواهد کرد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ رقم فروش تویوتا به ۱۰.۴۶ میلیون دستگاه رسیده بود اما صنعت خودروی جهانی با پدیده کرونا مواجه شد و به طور کلی صنعت خودروی جهانی در سال ۲۰۲۰ با حدود ۱۰ درصد کاهش فروش رو به رو شد.

کد خبر: ۷۳٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha