۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
تامین ۳۰ میلیارد دلار ارز برای واردات
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت عنوان کرد

تامین ۳۰ میلیارد دلار ارز برای واردات

بیک زاده، مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴۵ میلیارد دلار تخصیص ارز برای واردات انجام شده که از این میزان حدود ۳۰ میلیارد دلار ارز تامین شده است.

به گزارش بازار، صدیف بیک زاده در نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران افزود: از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۵۲ میلیارد دلار ثبت‌سفارش صورت گرفته که از این میزان، حدود ۴۵ میلیارد دلار تخصیص ارز داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از اعطای مجوز واردات تا سقف ۵۰۰ هزار دلار به واردکنندگان برای تعرفه‌های جدید خبر داد.

بیک‌زاده گفت: بر اساس بخشنامه جدیدی که به زودی از سوی وزیر صمت ابلاغ می‌شود، شرکت‌ها و واردکنندگانی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ موفق به واردات روی تعرفه‌های جدید کالایی نشده‌اند، می‌توانند برای سال ۹۹ تا سقف ۵۰۰ هزار دلار واردات انجام دهند.

وی اضافه کرد: البته واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها که دارای پرونده بهره‌برداری باشند از شمول محدودیت‌ها در واردات معاف هستند و این بخش‌ها می‌توانند برای تامین نیاز مواد اولیه خود به هر میزان واردات داشته باشند.

بیک‌زاده همچنین از مکاتبه با نیروی انتظامی برای جلوگیری از برخورد بی‌مورد با انبارها و صاحبان کالاها به بهانه قاچاق و احتکار خبر داد و افزود: از نیروی انتظامی خواسته شده پیش از مراجعه به انبارها، از ثبت مالکیت کالاها و میزان درج کالاها در سامانه جامع انبارها اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به ورود کند.

وی افزود: در ارتباط با ابطال ثبت‌سفارش‌ها از سوی متقاضیان و برگرداندن ارزهای تخصیصی نیز باید بخشنامه صادر شود تا فعالان اقتصادی با مشکلات ناشی از آن مواجه نشوند.

به گفته بیک‌زاده، در روزهای آینده آخرین تصمیم‌گیری‌ها و ابلاغیه‌های مربوط به حوزه تجارت در سامانه ثبتارش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته رفع تعهد ارزهای صادراتی در سازمان توسعه تجارت، گفت: موضوعات مرتبط با رفع تعهد ارزی واحدهای کوچک که رقم تعهد آن‌ها اندک است، در این کمیته قابل رصد و پیگیری است و برخی از واحدها حتی موفق شده‌اند از طریق این کمیته، با ارائه مستندات از تعهد ارزی معاف شوند.

کد خبر: ۷۲٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha