۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
ضرورت رفع موانع فرا روی پروژه ملی بهسازی حاشیه سدها در مازندران
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران تاکید کرد

ضرورت رفع موانع فرا روی پروژه ملی بهسازی حاشیه سدها در مازندران

ساری- یخکشی، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با تاکید بر بهسازی فضای حاشیه سدها و رودخانه ها خواستار رفع موانع فرا روی اجرای این پروژه ملی شد.

محمدابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار بهسازی فضای پیرامونی رودخانه ها و سدها را یکی از پروژه های ملی بیان کرد و گفت: در این راستا تفاهمنامه ای بین وزارت نیرو و گردشگری منعقد شده است.

وی افزود: تاکنون بخشی از پروژه های بهسازی حاشیه سد و رودخانه در استان واگذار شده و نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام شده است.

وی با عنوان اینکه تا حدودی در صدور فرآیند پروانه در سدها متوقف شده ایم، افزود: بهسازی حاشیه سدها در استان نیازمند رفع موانع و مشکلات فرا روی است و در حال حاضر جزو استان های آخر در این بخش است.

یخکشی همچنین از رهاسازی آب سد گلورد برای احیای تالاب میانکاله خبر داد و گفت: طبق مصوبه مدیریت بحران رهاسازی آب از سد گلورد به میزان هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه برای احیای این تالاب شروع شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران، احیای تالاب و جلوگیری از تلفات پرندگان را از جمله اهداف رهاسازی آب سد گلورد خبر داد.

۱۱ سد کوچک و بزرگ و ۱۴۰ رشته رودخانه در مازندران وجود دارد.

کد خبر: ۷۲٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • وحید IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      0 0
      به بهانه لایروبی رودخانه و آزادسازی بستر رودخانه سیاهرود بزرگترین جنایت و قطع درختان لرگ و توسکا صورت گرفت و رودخانه بدون هیچ دیوارهی سنگین یا بتونی رها شد و تمام خاکها و گلهای ناشی از. لایروبی مجددا بداخل رودخانه بازگشت نمونه کار حد فاصل پل سیاهرود قائمشهر تا پل روستای ابمال کسی اینچنین خیانتی نکرد که اداره آب در حق طبیعت انجام داد