۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
لزوم ایجاد اکوسیستم گردشگری خلاق به کمک ایده‌پردازی‌های نو
در کمیته گردشگری خلاق کمیسیون گردشگری اتاق ایران مطرح شد؛

لزوم ایجاد اکوسیستم گردشگری خلاق به کمک ایده‌پردازی‌های نو

اعضای کمیته گردشگری خلاق کمیسیون گردشگری اتاق ایران در نشستی با حضور رئیس این کمیسیون ضمن تاکید بر لزوم بررسی و آسیب شناسی کل زنجیره مربوط به این حوزه، یافتن راهکارهای مناسب برای ایجاد اکوسیستم گردشگری خلاق در کشور را ضروری دانستند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، اعضای کمیته گردشگری خلاق کمیسیون گردشگری اتاق ایران ایده پردازی و رشد رویکردهای خلاقانه در گردشگری را رویکردی مهم در این بخش عنوان و ایجاد درکی واقع بینانه و جامع از صنعت گردشگری در سطح جامعه را یکی از اولویت‌های کاری خود اعلام کردند.

در این نشست علی اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران یکی از موضوعات مهم در حوزه گردشگری خلاق را اکسپوی ۲۰۲۰ دبی دانست و تاکید کرد: اعضای کمیته می توانند با برنامه ریزی دقیق، مشارکت مناسبی در این رویداد بین المللی داشه باشند.  

در همین رابطه سهند عقدایی، رئیس کمیته گردشگری خلاق نیز ضمن نگاه ویژه این کمیته به اکسپوی ۲۰۲۰ دبی، ارزیابی و هماندیشی بین اعضای کمیته را برای رسیدن به درکی یکسان از مسائل و موضوعات مطرح در حوزه گردشگری، مهم ارزیابی کرد و گفت: برای اعضای این کمیته نشست هایی را با عنوان بارش فکری طراحی کردیم تا هر آنچه در ذهن و اندیشه های خود مروبط به حوزه گردشگری دارند با یکدیگر درمیان بگذارند و به کمک ایده های ارائه شده، برنامه ها و اهداف خود را تنظیم کینم.

به اعتقاد او در بخش گردشگری ایده‌پردازی و استفاده از اندیشه‌های خلاقانه بسیار مهم است.

او ایجاد اکوسیستم گردشگری خلاق در کشور و توجه به کل زنجیده مروبط به این حوزه را از اهداف کلی این کمیته برشمرد و ادامه داد: نشست های بارش فکری به اعضای کمیته کمک می کند تا به درکی یکسان از مفاهیم حوزه گردشگری برسند. در این رابطه نشست های آموزشی نیز برگزار کردیم و خوشبختانه شاهد نتایج خوبی بودیم. البته در این بین باید توجه داشت که برگزاری صرف دوره های آموزشی کافی نیست بلکه هدف نهایی از این دوره ها این است که منشا تحول در حوزه گردشگری شویم.

در ادامه این نشست هر یک اعضای کمیته دیدگاه‌های خود را درباره این حوزه مطرح کردند. تهیه اساسنامه ای که دربرگیرنده اهداف، برنامه ها، چشم انداز و در عین حال تحلیلی از شرایط امروز حوزه گردشگری باشد، تلاش برای گسترده تر کردن مفاهیم این حوزه در سطح جامعه  و مقابله با نگاه های پراکنده نسبت به این مفهوم، استفاده از نظرات خلاقانه، توجه بیشتر اتاق ایران به این بخش و لازمه های رشد آن، ارتقای سطح توانمندی فعالان حوزه گردشگری، اجرای پروژه های پایولت با هدف توانمندسازی افراد، توجه به تجربیات جهانی در این بخش و افزایش توان بخش خصوصی در حوزه گردشگری، مهم ترین موضوعاتی بودند که در این نشست مطرح شدند.

کد خبر: ۷۲٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha