۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
آمار سفرهای زمینی به استان همدان ۸۰ درصد کاهش یافت
با شیوع کرونا؛

آمار سفرهای زمینی به استان همدان ۸۰ درصد کاهش یافت

همدان - مرادی پور، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان همدان گفت: امسال آمار سفرهای زمینی به استان همدان ۸۰ درصد کاهش یافت که شیوع ویروس کرونا عامل اصلی آن بود.

علی مرادی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شیوع کروناویروس صدمات جبران ناپذیری به صنعت گردشگری نیمه جان استان همدان وارد کرده است، گفت: با شیوع کرونا شاهد تعطیلی سفرهای هوایی همدان به مشهد و همدان به کیش بودیم که تا امروز نیز این پروازها برقرار نشده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان همدان بابیان اینکه این موضوع کاهش ۱۰۰ درصدی ورودی مسافران هوایی به استان همدان را رقم زده است، افزود: فرودگاه همدان دو پرواز همدان- کیش و همدان- مشهد را در برنامه هفتگی خود داشت که با توجه به شیوع کرونا در کشور و به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس نسبت به لغو پروازها اقدام شد.

وی با بیان اینکه شمار مسافران ورودی در سفرهای زمینی به استان همدان نیز ۸۰ درصد کاهش یافته است؛ گفت: ۶۰ دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در استان همدان فعال است.

مرادی پور افزود: ۳۰۰ نفر به طور مستقیم از این دفاتر اتزاق می کنند ضمن اینکه افراد بسیاری به صورت غیر مستقیم با این مجموعه ها در ارتباط بودند که به علت شرایط فعلی بیکار شده اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان همدان یادآور شد: در حال حاضر بهترین کمک به دفترهای خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی این است که برنامه ریزی ها برای گردشگری و سفر هوشمند و ایمن شکل بگیرد و از سویی، به جای اینکه به فکر اعطای تسهیلات به فعالین این حوزه باشیم، مطالبات این دفاتر را کاهش دهیم.

کد خبر: ۷۱٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha