۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
افتتاح ۴۲۰۰ میلیارد یال پروژه آبی در استان فارس
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس اعلام کرد:

افتتاح ۴۲۰۰ میلیارد یال پروژه آبی در استان فارس

شیراز - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس از افتتاح چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه به مناسبت بزرگداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر در استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای فارس، حمیدرضا دهقانی با تبریک ایام الله دهه فجر، بیان کرد: امسال پس از افتتاح فاز نخست پروژه مهم خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز، پروژه‌های دیگری را با همت مهندسان و کارشناسان در دستور کار قرار دادیم که در روزهای پیش رو در دهه فجر به بهره برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: سه پروژه مهم سد تاخیری- تغذیه‌ای تنگ خمار در فسا، بند تنظیمی سربست و تاسیسات وابسته در منطقه کامفیروز و نیز طرح آبرسانی به شهرستان فسا از سد رودبال با دستور ریاست محترم جمهور افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به پروژه انتقال آب از سد رودبال به شهرستان فسا، عنوان کرد: شهرستان  فسا در اثر خشکسالی‌های اخیر دچار افت سطح آب زیر زمینی شدید و منابع تامین آب شرب این مناطق دچار مشکلات زیادی شده است. با اجرای این طرح شهرهای ایج، ششده، فسا و روستاهای مسیراز نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

دهقانی ادامه داد : این طرح شامل ۲۰ کیلومتر خط لوله از تصفیه خانه در شهر ایج تا سه راه جلیان، ایستگاه پمپاژ، یک مخزن تعادلی و یک مخزن در محل تصفیه خانه  و تصفیه خانه آب است که برای اجرای این طرح تاکنون مبلغ ۳۰۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او با اشاره به پروژه سد تنظیمی سربست و تاسیسات وابسته اضافه کرد: سد تنظیمی سربست و تاسیسات آن در ۱۳۰ کیلومتری شمال غربی شیراز در دشت کامفیروز، حد فاصل سدهای ملاصدرا و درودزن و در نزدیکی روستای سربست قرار گرفته است.

به گفته دهقانی، بهره برداری از این سد، تاثیرات اجتماعی همچون تنظیم و توزیع سالانه ۹۲ میلیون مترمکعب آب رهاسازی شده از نیروگاه سد ملاصدرا برای بهبود ۴هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دشت کامفیروز با جمعیت بیش از  ۴۰ هزار نفر ، جلوگیری از تخریب مداوم آبگیرهای سنتی کانالهای آبیاری در اثر جریان سیلاب گونه خروجی از نیروگاه، بهره برداری اقتصادی از ظرفیت کامل سد و نیروگاه ملاصدرا که  با تولید برق پیک موجب افزایش درآمد سالیانه خواهد شد و توسعه گردشگری در مجاورت آزاد راه شیراز- اصفهان خواهد داشت.

وی هزینه استفاده شده برای بهره برداری از پروژه فوق را ۹۱۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: سومین پروژه سد تاخیری- تغذیه‌ای تنگ خمار در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر فسا خواهد بود که با هدف کنترل سیلاب، تخلیه تدریجی مسیل و ایجاد شرایط لازم برای نفوذ آب به آبخوان‌ها احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس خاطرنشان کرد که هزینه اجرا و بهره برداری از این سد ۲۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کد خبر: ۷۱٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha