۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
پرداخت تعهدات دولت، راهکار حل مشکل صندوق فولاد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

پرداخت تعهدات دولت، راهکار حل مشکل صندوق فولاد

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امیدواریم با پرداخت مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد کشور، مشکلات بازنشستگان این صندوق حل شود.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی پس از نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور افزود: حدود ۷۸ هزار بازنشسته حوزه فولاد در کشور داریم که به دلیل ویژگی‌های این صندوق و بسته بودن آن، حل مشکلات آن‌ها تنها به دو روش امکان پذیرست.

وی با بیان این که یکی از روش‌ها مطالبات این صندوق‌ها از دولت است، اضافه کرد: براساس گزارش ارائه شده هم اکنون ۵۹ هزار میلیارد تومان مطالبات حسابرسی شده صندوق فولاد از دولت است که باید هر چه سریع‌تر در مورد پرداخت آن تصمیم گیری شود.

نماینده مردم کرمان با بیان این که منابع در نظر گرفته شده در بودجه ۱۴۰۰ به هیچ عنوان برای پرداخت این دیون کافی نیست گفت: از آن جا که بازنشستگان حوزه فولاد به دلیل شرایط خاص کار سخت در معادن سنگ آهن با موضوعات بخش درمانی و حقوق مواجه هستند، امروز در جلسه تصمیم گرفته شد که مطالبات دولت در قالب رفع دیون و نه به عنوان کمک دولت به صندوق پرداخت شود.

وی افزود: علاوه بر عملیاتی شدن مطالبات این صندوق‌ها از محل بدهی دولت به آن‌ها باید عملیات اقتصادی صندوق‌ها نیز بررسی شود.

پورابراهیمی با بیان این که این بررسی‌ها شامل شرکت‌های بورسی و غیر بورسی صندوق فولاد می‌شود گفت: در بخش صندوق‌های بورسی، نرخ بازدهی برخی از شرکت‌ها پایین‌تر از عملکرد بازدهی بازار است و میزان سود پرداختی برخی از شرکت‌ها نسبت به عملکرد بازار در شرایط خاصی قرار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که در بخش غیربورسی نیز با توجه به نبود اطلاعات شفاف، نیازمند بررسی بیشتر است، افزود: در جلسه امروز مقرر شد، گزارش کاملی از اطلاعات پرتفوی شرکت‌های بورسی و همچنین زمانبندی مشخصی برای بازپرداخت تعهدات دولت تهیه، همچنین در موضوع شرکت‌های غیر بورسی نیز مقرر شد برنامه زمانبندی مشخصی برای پذیرش این شرکت‌ها در حوزه بازار سرمایه انجام شود.

وی در پایان ابزار امیدواری کرد با حل مشکل مطالبات صندوق بازنشستگی حوزه فولاد کشور، دغدغه حدود ۹۰ هزار نفر بازنشسته این حوزه برای تعهدات حوزه حقوقی و درمانی رفع شود.

کد خبر: ۷۱٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یلدا IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      0 0
      اصلأ تواین مجلس،نمایندگان هیچ حمایتی از بازنشستگان فولاد نکردند،توقع همه بازنشستگان فولاد ازمجلس انقلابی ونماینده هاش خیلی فراتر بود که اصلأ دیده نشدند.اگه جای بازنشسته فولاد وخانواده هاشون بودید متوجه درد این عزیزان میشدید.وگرنه نباید اونقدرروز وروزگار برای بازنشسته فولاد سخت باشه که توتجمعات اعتراضی پیرمردوپیرزن بازنشسته صندوق فولاد باعصا و واکر بیاند برای احقاق حق به جاوداشته خودشون.