۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
پروژه ایجاد آسیب کمتر به سرنشینان خودرو| دلیل صدای اضافی کابین خودروها چیست
مدیر فروش پلاسکو کار سایپا در گفتگو با بازار مطرح کرد

پروژه ایجاد آسیب کمتر به سرنشینان خودرو| دلیل صدای اضافی کابین خودروها چیست

همتی، مدیر فروش پلاسکو کار سایپا با اشاره به اینکه پروژه ای چندسال پیش به نام ۱۴۱ برای فومیزه شدن برخی از قطعات تعریف شد که هدف این پروژه ایجاد آسیب کمتر به سرنشینان در زمان وقوع حادثه بود گفت: در حال حاضر قطعات کابین دارای ساختار الیافی بوده و مانند برخی از خودروهای قدیمی نیست که سبب ایجاد آسیب شود.

بازار؛ گروه خودرو: کیفیت خودروها یکی از مباحث بسیار مهم برای مشتریان، مسولان و رسانه‌ها هست که به جبرتحریم‌ها و مشکلات اقتصادی خودروسازان، هر روز شاهد تنزل آن هستیم. مشتریان معیار کیفیت را در اجزای کابین خودرو یا پیشرانه تلقی می‌کنند. زیرا اجزای این بخش از خودرو را به راحتی می‌توان لمس کرد و بیشتر با آن در ارتباط هستند.

در همین رابطه در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو خبرنگار بازار به سراغ غرفه پلاسکو کار سایپا رفت و در این راستا با کامران همتی، مدیر فروش پلاسکو کار سایپا در خصوص مشکلات این حوزه در سال جاری توضیح می دهد که در ادامه خواهید خواند.

کیفیت رنگ نسبت به گذشته در بدنه خودرو ها بهتر شده، مشکلاتی که به آن اشاره داشتید اغلب به دلیل کیفیت مواداولیه به ویژه مواد پلیمری رخ می‌داد

* سپر و قطعات رنگ شده بدنه خودروها در سال‌های گذشته و ادوار قبلی نمایشگاه، کیفیت مطلوبی نداشت که با لمس آن اجزا این موضوع به صراحت قابل احساس بود، دلیل اصلی این افت کیفیت رنگ در صنعت خودرو چیست؟
کیفیت رنگ نسبت به گذشته در بدنه خودرو ها بهتر شده، مشکلاتی که به آن اشاره داشتید اغلب به دلیل کیفیت مواداولیه به ویژه مواد پلیمری رخ می‌داد. فرآیند رنگ آمیزی در پلاسکو کار سایپا به صورت اتوماتیک و رباتیک با تکنولوژی دور آلمان انجام می‌شود.

* یکی از پارامترهای ایمنی در زمان وقوع تصادف خودرو، اجزای کابین نرم برای کاهش جراحت در زمان برخورد سرنشین است، چرا اجزای مانند داشبورد، رو دری و... خودروهای داخلی سخت طراحی و تولید شده است؟
نوع جنس و دانسیته قطعات داخل کابین را مرکز تحقیقات سایپا برای ما مشخص کرده است. پروژه ای چندسال پیش به نام ۱۴۱ برای فومیزه شدن برخی از قطعات تعریف شد. هدف این پروژه ایجاد آسیب کمتر به سرنشینان در زمان وقوع حادثه بود. اما در حال حاضر قطعات کابین دارای ساختار الیافی بوده و مانند برخی از خودروهای قدیمی نیست که سبب ایجاد آسیب شود.

* معضل دیگری که در کابین خودروهای داخلی وجود دارد، تولید نویز اضافی در زمان حرکت خودرو از اجزای کابین است، دلیل ایجاد این نویز اضافی در خودرو چیست؟
روی یکی از محصولات پرتیراژ این موضوع وجود داشت که آن را مرتفع کردند، به طور کلی ۱۳ تا ۱۴ منبع تولید صدای اضافی در کابین خودروها وجود داشت که برطرف شد. گاهی دلیل تولید این نویزهای اضافی، تلرانس ابعادی قطعه یا جانمایی آن در زمان مونتاژ است.

کد خبر: ۷۱٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha