۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
ذخیره سازی ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب در سدها و آب بندان های مازندران
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران خبر داد

ذخیره سازی ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب در سدها و آب بندان های مازندران

ساری- یخکشی، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: ۷۵۰ میلیون مترمکعب از حجم منابع آبی استان توسط سدها و آب بندان ها مدیریت و ذخیره سازی می شود.

محمدابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح های مهم زهکشی در مناطق مختلف استان گفت: در برخی از مناطق از جمله حاشیه سد گلورد، هراز و تجن از محل ردیف های اصلی بودجه، طرح زهکشی اراضی اجرا شده است.

وی با عنوان اینکه آب بندان ها نقش مهمی در مهار و مدیریت آب دارند، اظهار داشت: خاک موجود در آب بندان ها ارزشمند است و در حوزه های گردشگری و شیلاتی یا زراعت چوب کاربردهای فراوانی دارند.

وی گفت: برای توسعه اقتصادی مقاومتی در حوزه آب بندان ها باید مشارکت را برای سرمایه گذاری افزایش دهیم زیرا آب بندان ها در مهار و مدیریت آب برای بخش کشاورزی تاثیرگذار هستند.

یخکشی میزان مصرف آب در بخش کشاورزی را حدود چهار میلیارد مترمکعب بیان کرد و افزود: از این میزان۴۰۰ میلیون مترمکعب در سدها و ۳۵۰ میلیون مترمکعب در سدها تنظیم و مدیریت می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اظهار اینکه ۱.۵ میلیارد مترمکعب آب به صورت مستقیم و کنترل شده توسط سردهنه ها وارد اراضی و مزارع می شوند، گفت: باتوجه به آسیب پذیری سردهنه ها باید نسبت به بهسازی آن اقدام کرد.

وی افزود: سردهنه ها هم در آبگیری آب بندان ها و هم در تامین آب کشاورزی نقش مهمی دارند، از این رو باید برای بهسازی و مرمت سردهنه ها اعتبارات ویژه ای گذاشت.

کد خبر: ۷۰٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha