۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
یزدی‌ها مراقب وانتی‌های برنج‌فروش باشند
رئیس اتحادیه برنج‌فروشان یزد:

یزدی‌ها مراقب وانتی‌های برنج‌فروش باشند

یزد- طباطبایی، رئیس اتحادیه برنج فروشان یزد گفت: با توجه به اینکه در بسته‌بندی برنج ایرانی درجه یک، انواع جنس های مختلف این کالا فروخته می‌شود؛ لازم است مردم از هر فروشنده‌ای به ویژه وانتی‌های برنج‌فروش خرید نکنند.

سید علی طباطبایی در گفت‌وگو با بازار با بیان اینکه قیمت برنج در یزد در دو ماه گذشته تغییر نکرده و ثابت مانده است، درباره آخرین قیمت برنج گفت: طبق قیمت شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، برنج طارم اعلاء گیلان هر کیلو ۳۳ هزار تومان، برنج داخلی هاشمی مازندران هر کیلو ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی هر کیلو ۲۴ هزار تومان می‌باشد.

رئیس صنف فروشندگان برنج یزد درباره تفاوت نرخ برنج در فروشگاه‌های مختلف استان بیان کرد: یکی از مهمترین عواملی که باعث تفاوت در نرخ برنج درجه یک می‌شود، فروش برنج در فروشگاه‌های بزرگ، فروش با قیمت‌های تعاونی و فروش توسط افراد نابلد و سودجو است.

وی دیگر عوامل تفاوت زیاد در نرخ برنج درجه یک را کم‌اطلاعی فروشندگان برنج در فروشگاه‌های بزرگ دانست و بیان کرد: در چنین مواردی عموم مردم با بسته‌بندی برنج، به جنس آن اعتماد ‌کنند از این‌رو به مردم یزد توصیه می‌شود برنج را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

طباطبایی افزود: همیشه درون برنجی که بسته‌بندی درجه یک دارد، درجه یک نیست و بارها مشاهده شده است که حتی ترکیبی از برنج تایلندی و برنج ایرانی در درون کیسه برنج طارم وجود دارد ولی به قیمت درجه یک فروخته می‌شود.

رئیس صنف فروشندگان برنج یزد به پدیده وانت‌فروشی برنج اشاره کرد و گفت: شناخت جنس برنج سررشته می‌خواهد و طبیعتأ همه مردم به انواع جنس برنج آگاه نیستند.

وی تصریح کرد: بازار وانتی‌های برنج‌فروش که این روزها در یزد فراگیر شده‌اند، داغ است و مشاهده شده همه جور برنجی در بسته‌بندی برنج ایرانی فروخته می‌شود که اتحادیه برای جلوگیری از جولان این وانتی‌ها نامه‌ای به اتاق اصناف زده و خواستار نظارت بر بازار برنج استان شده است.

طباطبایی ضمن بیان اینکه اکثر تجار و بازاریان برنج استان یزد جنس سابق خود را با قیمت سابق می‌فروشند، اظهار کرد: این صنف در نظر گرفتن رفاه مصرف‌کنندگان را همواره به واحدهای صنفی خود تأکید می‌کند و حتی بیشتر بازاریان در صورت ناراضی بودن مشتری از کیفیت، پاسخگوی آنها هستند در حالی‌که دیگر فروشندگان برنج مسئولیتی بابت کیفیت برنج به عهده نمی‌گیرند.

کد خبر: ۷۰٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha