۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
اردبیل جزو ۱۰ استان اول کشور در ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری
معاون استاندار اردبیل مطرح کرد؛

اردبیل جزو ۱۰ استان اول کشور در ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری

اردبیل- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: اردبیل در ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری جزو ۱۰ استان اول کشور است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، ارژنگ عزیزی اظهار کرد: در سه سال اخیر استان در توسعه و ایجاد سامانه های نوین آبیاری کشاورزی از ۱۰ استان آخر کشور به ۱۰ استان اول ارتقا پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: استفاده بی رویه از آب در کشاورزی به کاهش ذخایر آبی منجر می‌شود که اصلاح فرآیند آبیاری برای جلوگیری از کاهش این ذخایر باید انجام شود.

عزیزی گفت: خاک و زمین منشأ سخاوت، برکت و نعمت‌های مختلفی برای بشر است و حیات انسان به لحاظ تغذیه و سلامت در گرو آن است.

وی افزود: زمین به لحاظ قوانین و مقررات یا دارای کاربری زراعی و باغات و یا جنگل و مرتع که انفال محسوب می شود، بوده و مسئولیت اراضی زراعی و باغی با مدیریت امور اراضی در استان ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل تغییر کاربری‌های بی‌رویه و غیر مجاز را از جمله تهدیدات  اراضی زراعی و باغی، عنوان کرد.

عزیزی خرد شدن اراضی به بهانه مالکیت را از دیگر تهدیدات حوزه کشاورزی دانست و افزود: این اقدام نیز موجب بالا رفتن هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی و غیراقتصادی شدن فعالیت در این بخش می‌شود.

کد خبر: ۷۰٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha