۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
صادرات ۴۱۰ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق
استاندار ایلام خبر داد؛

صادرات ۴۱۰ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق

ایلام- استاندار ایلام از صادرات ۴۱۰ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان گمرک استان که به مناسبت روز جهانی گمرک در استانداری ایلان برگزار شد، عملکرد گمرک استان رضایت بخش عنوان کرد و اظهار کرد: باوجود تعطیلی های مکرر گمرگ بر اثر کرونا صادرات ۴۱۰ میلیون دلاری از مرز مهران قابل تقدیر است.

وی در ادامه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون موفق شده ایم مجوز دو بازارچه چیلات و چنگوله و گذر مرزی چیلات را از دولت بگیریم و در حال حاضر به دنبال بازارچه هلاله شمالی هستیم که موارد کارشناسی آن انجام شده و به زودی برای تصویب به هیئت دولت می رود.

وی افزود: تقریبا تمام زیرساختهای چنگوله و چیلات، از جمله راه و آب و برق و فیبر نوری و ... برخی ساختمان ها و کانکس ها به ویژه در مرز چیلات آماده شده است.

استاندار ایلام در ادامه به مسائل و مشکلات این گذر مرزی و دو بازارچه از طرف کشور عراق اشاره کرد و عنوان کرد: به رغم اینکه موضوعات مرزی از طرف کشور ما به طور کامل مورد توجه قرار گرفته و زیرساخت‌های آن انجام شده اما این مهم از طرف کشور عراق به خاطر مشکلات داخلی و بحث کرونا هنوز معطل مانده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه به اقدامات انجام شده در پایانه مرزی مهران اشاره کرد و گفت افزود: در بحث اربعین اقدامات و تلاش های زیادی صورت گرفته است در این راستا می توان به چهار خطه شدن قسمت اعظم جاده ایلام به مهران، احداث دو تونل و یک پل در این مسیر، چهار خطه شدن مسیر پل زائر تا مرز و ... اشاره کرد.

کد خبر: ۷۰٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha