۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
افتتاح یک طرح صنعتی در جنوب تهران/ رشد ۶ درصدی صنعت کشور در سال جاری
گزارش خبری؛

افتتاح یک طرح صنعتی در جنوب تهران/ رشد ۶ درصدی صنعت کشور در سال جاری

ری- یک طرح صنعتی در شهرک صنعتی «شمس آباد» با حضور وزیر صمت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، بعد از ظهر سه شنبه و با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، یدالله صادقی رئیس سازمان صمت تهران و جمعی از مسؤولان طرح صنعتی شرکت « پاک چوب تهران» در شهرک صنعتی « شمس آباد» به بهره برداری رسید.

یدالله صادقی، رییس سازمان صمت استان تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگار بازار گفت: این کارخانه در مهرماه سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شده و در طول حدود ۱۳ ماه با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریال احداث و به بهره‌برداری رسید که با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون مترمربع در سال برای ۱۵۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

وزیر صمت در مراسم افتتاح این طرح صنعتی طی سخنانی بر حمایت از تولیدکنندگان توسط دولت تاکید کرد و گفت: در شرایط تحریم بار سنگین ارزآوری به کشور بر عهده تولیدکنندگان قرار دارد.

رشد ۶ درصدی صنعت کشور تا پایان سال
وی از رشد ۲۹ رشته صنعتی در دوران تحریم‌ها خبر داد و افزود: تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی کشور در سه شیفت کار می‌کنند که امیدواریم رشد صنعتی به ۶ درصد در پایان سال برسد.

وزیر صمت در ادامه به سیاست‌های ارزی دولت اشاره کرد و گفت: صادرکنندگان علاوه بر امکان فروش ارز حاصل از صادرات خود در سامانه «نیما» می‌توانند، به تأمین مواد اولیه اولویت دار و مورد تأیید وزارت صمت نیز پرداخته و از این راه به تعهدات ارزی خود عمل کنند و وزارت صمت در پی کاهش بروکراسی اداری و حمایت از صنعت در همه زمینه‌ها است.

تنها دو درصد آب مصرفی کشور در بخش صنعت صرف می شود
رزم حسینی کاهش مزاحمت‌های احتمالی برای فعالان حوزه تولید را مهم‌ترین سیاست وزارت صمت دانست و گفت: هماهنگی مناسبی بین وزرات صمت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای ترخیص کالا و روان شدن روند ثبت سفارش و تأمین مواد اولیه خارجی برای واحدهای تولیدی وجود دارد و در این خصوص به هیچ وجه نباید نگران بود.

وی از امضا توافقنامه با وزارت نیرو برای تأمین آب شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: تنها دو درصد از آب مصرفی کشور در بخش صنعت به کار می‌رود.

۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی
رزم حسینی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت دولت از واحدهای صنعتی گفت: ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی این میزان تسهیلات را بر اساس مصوبه قرارگاه جهش تولید دانست و ادامه داد: اگر اقتصاد کشور را به کارآفرینان و تولیدکنندگان بسپاریم نتایج بهتری می‌گیریم، این تولیدکنندگان هستند، که در شرایط سخت تحریم‌های ناجوانمردانه برای کشور ارزآوری می‌کنند.

وزیر صمت گفت: اعطا تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی به تمام بانک‌ها کشور ابلاغ شده است و متقاضیان می‌توانند، از آن بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش، قرار است،وزیر صمت و همراهان در ادامه حضور خود در شهرک صنعتی شمس آباد، از  شرکت ونوس شیشه که در زمینه انواع شیشه‌های ساختمانی و خودرو با اشتغال مستقیم ٤٨٣ نفر و ظرفیت تولید ١٥ هزار و ٤٣٠ تن در سال به فعالیت مشغول است، بازدید کنند.

انتقاد استاندار از حضور مدیرکل همراه با وزیر
سفر امروز وزیر صمت به جنوب تهران حواشی نیز به همراه داشت، که از جمله آن می توان به حضور صادقی، رییس سازمان صمت استان تهران همراه با وزیر در این مراسم اشاره کرد، که سبب عدم حضور وی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران شد.

این عدم حضور سبب انتقاد انوشسیروان محسنی بندپی استاندار تهران شد، بندپی در انتقاد از این اقدام صادقی بدون بردن نامی از وی گفت: گر وزیری برای افتتاح طرح یا بازدید به استان تهران سفر می‌کند معنا ندارد که مدیری که از قبل در جریان دعوت حضوری به جلسه استانی بوده با وزیر متبوع خود هم سفر شود.

استاندار تهران تاکید کرد: وزیری که به شهرستان‌های استان سفر می‌کند فرماندار آن شهرستان وزیر را همراهی می‌کند و توجیه پذیر نیست که مدیر استانی وزیر مربوطه در جلسه استانی شرکت نکند.

کد خبر: ۶۸٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha