۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
۱۳ هزار نفر در اردبیل تسهیلات کرونایی گرفته‌اند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

۱۳ هزار نفر در اردبیل تسهیلات کرونایی گرفته‌اند

اردبیل- رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حمایت از کسبه و اصناف آسیب‌دیده از کرونا در استان اردبیل برای بیش از ۱۳ هزار نفر تسهیلات کرونایی پرداخت شده است.

قاسم رحیمی در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: برای ۱۳ هزار متقاضی تسهیلات کرونا بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شده تا از شرایط رکود و وضعیت نابسامان اقتصادی بیرون بیایند.

وی به حمایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از مجموعه‌های آسیب‌دیده از کرونا به ویژه در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: بدون محدودیت برای آسیب‌دیدگان کرونا این منابع پرداخت می‌شود و ما سعی کردیم در جلسات مشترک با مسئولان کشوری موانع را برطرف کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به رفع ایرادات و اشکالات سامانه کارا اشاره کرد و افزود: در رایزنی با مسئولان کشوری سعی شد تا ایرادات و اشکالات این سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان برطرف شود که تغییرات گسترده‌ای نیز در این سامانه به انجام رسید تا امکان دسترسی و ثبت‌نام راحت برای متقاضیان فراهم آید.

رحیمی به پرداخت بیمه بیکاری برای ۹ هزار و ۵۰۰ نفر اشاره کرد و ادامه داد: سعی شده تا با بررسی پرونده‌ها با اولویت پرداخت بیمه بیکاری برای افراد مشمول به انجام برسد که در شهرستان سرعین برای فعالان گردشگری نیز تا ۷۰ نفر پرداختی بیمه بیکاری انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای افراد جا مانده از لیست بیمه بیکاری و همچنین تسهیلات کرونایی ما در صدد جمع‌بندی اطلاعات متقاضیان هستیم تا با وارد کردن این اطلاعات در سامانه بتوانیم بستر بهره‌مندی این متقاضیان را از تسهیلات فراهم کنیم.

رحیمی اظهار کرد: در استان اردبیل به دنبال شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون بسیاری از واحدها به ویژه در بخش گردشگری دچار ضرر و زیان شدند که دولت به اشکال مختلف سعی دارد تا حمایت و پشتیبانی از این صنوف و واحدها را انجام دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم در سفر پیش روی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بتوانیم منابع بیشتری را برای پرداخت تسهیلات و کمک‌های مورد نیاز برای اصناف و کسبه آسیب‌دیده از کرونا انجام داده و در این زمینه منابع بیشتری را به استان جذب کنیم.

کد خبر: ۶۸٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha