۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
۶۲ درصد ظرفیت سد رئیسعلی دلواری در دشتستان پر شده است
مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر:

۶۲ درصد ظرفیت سد رئیسعلی دلواری در دشتستان پر شده است

بوشهر - محمدی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: ظرفیت کل سد رئیسعلی دلواری ۶۸۵ میلیون متر مکعب است که اکنون ۴۲۷ میلیون متر مکعب آن پر شده است.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور تکمیل و بهره‌برداری از سدهای در دست اجرای استان بوشهر صورت گرفته است و تلاش داریم زمینه تسریع در بهره‌برداری از این سدها فراهم شود.

وی با اشاره به روند اجرای سدهای خائیز، باغان و دالکی، تصریح کرد: تکمیل این سدها نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز کشاورزان، آب شرب و آب بخش صنعت خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر روند ساخت سد ارغون را مطلوب دانست و بیان کرد: سد ارغون با ارتفاع ۲۴ متر و طول تاج ۲۵۰ متر در حال ساخت است که ۱.۸ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد.

وی با اشاره به تکمیل، بهره‌برداری و آبگیری سد ارغون در آینده‌ای نزدیک، خاطرنشان کرد: احیای منابع آب، تقویت سفره‌های زیر زمینی و تامین آب کشاورزی از اهداف مهم اجرای این سد است.

محمدی با اشاره به بارش‌های مطلوب استان بوشهر افزود: سد رئیسعلی دلواری به عنوان بزرگ‌ترین سد استان بوشهر طی این مدت آبگیری خوبی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه سد رئیسعلی در سال جاری ۲۷۱ میلیون مترمکعب آبگیری داشته است، افزود: ظرفیت کل سد رئیسعلی دلواری ۶۸۵ میلیون متر مکعب است که اکنون ۴۲۷ میلیون متر مکعب آن پر شده است.

کد خبر: ۶۷٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha