۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
نسل جدید نمایشگر شیشه جلو خودروها طراحی شد

نسل جدید نمایشگر شیشه جلو خودروها طراحی شد

شرکت پاناسونیک با یک استارت آپ انگلیسی برای تولید مشترک نسل جدید نمایشگر شیشه جلو خودروها به توافق رسیده ‌اند، از این نمایشگر در خودروهای سنگین، سدان و اس یو وی به صورت تولید انبوه تا سال ۲۰۲۳ استفاده خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت پاناسونیک با یک استارت آپ انگلیسی برای تولید مشترک نسل جدید نمایشگرهای شیشه جلو خودروها به توافق رسیده‌اند. این نمایشگر برای خودروهای سنگین، سدان و اس یو وی تولید خواهد شد.
جمیسون کریسمس بنیانگذار و مدیرعامل این استارت آپ گفت: در همکاری با پاناسونیک تجربه متفاوت از فناوری هولوگرافیک برای صنعت خودرو خواهد بود.
کریسمس افزود: شرکت ما فقط روی کاربرد هولوگرافی در خودرو تمرکز داشته و نسل اول این سیستم را برای ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو جگوار لندرور به صورت تاچ نصب و تعبیه کردیم.
وی توضیح داد: نمایشگرهای شیشه جلو با رزولوشن بالا، طیف رنگی گسترده و تصاویر بزرگ جهت هم پوشانی و انتقال اطلاعات مورد استفاده خواهد بود.  

پاناسونیک جز تامین کنندگان رده اول (تی‌یروان) در جهان به ویژه آمریکایی شمالی است. نمایشگرهای شیشه جلو یا همان هدآپ دیسپلی‌ها، سیستم‌های هستند که روی داشبورد نصب و اطلاعات دینامیکی و حرکتی خودرو را روی شیشه جلو برای افزایش تمرکز راننده در زمان حرکت با خودرو نمایش می‌دهد. اکنون پاناسونیک قصد دارد به کمک فناوری هولوگرافیک نمایش اطلاعات خودرو روی شیشه را بهبود و افزایش دهد. این موضوع سبب می‌شود، سایر اطلاعات ناوبری و حرکتی خودرو برای راننده به طور کامل نمایش داده شود.

این همکاری می‌تواند سبب ادغام چند فناوری و سود ۲۵۰ میلیون دلاری برای شرکای این تفاهم در صورت فروش به خودروسازانی مانند هیوندای، جنرال موتورز، سایک و وان شود. این سامانه در سال ۲۰۲۳ به صورت تولید انبوه در تمام خودروها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این برنامه می‌تواند سبب افزایش ایمنی با استفاده از انتقال اطلاعات کافی در شب و توسعه میدان دید راننده در زمان مواجه با موانع شود. این سیستم می‌تواند با توسعه خودروهای خودران مورد استفاده و قابلیت‌های سرگرمی و ویدیو کنفرانس را داشته باشد.

کد خبر: ۶۶٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha