۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
ضرورت اعمال ملاحظاتی برای دارو در صورت تک نرخی شدن قیمت ارز
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد

ضرورت اعمال ملاحظاتی برای دارو در صورت تک نرخی شدن قیمت ارز

شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: این کمیسیون مجلس معتقد است در صورت تک نرخی شدن باید برای دارو ملاحظاتی در نظر گرفته شود تا قشر ضعیف و محروم آسیب نبینند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، زهرا شیخی، در تشریح دستور کار عضر روز گذشته(یکشنبه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع نرخ ارز تخصیصی به دارو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور با حضور مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صمت، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، دیوان محاسبات کشور، فعالان صنعت دارو و مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و  درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چند بحث تک نرخی‌شدن ارز می‌تواند به اقتصاد و نظارت کمک و استفاده از رانت و سودجویی‌های افراد  جلوگیری کند اما دارو یکی از بحث های مهم است و گرانی دارو با سیاست‌های کلی نظام در تضاد است.

وی افزود: بنابراین باید در رابطه با قیمت دارو دقت بیشتری شود تا فرمایشات و جمله رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بیمار به جز رنج بیماری نباید درد دیگری داشته باشد محقق شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم یادآور شد: با توجه به شرایط موجود و قرار گرفتن در ماه‌های پایانی فعالیت کابینه دولت دوازدهم و فراهم نبودن برخی زیرساخت‌های قانونی، تک نرخی شدن قیمت ارز دارویی باید به طور کامل بررسی شو تا مبادا به قشر آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه فشارهایی وارد شود.

شیخی افزود: کمیسیون بهداشت مجلس بر این باور است که در صورت تک نرخی شدن قیمت ارز باید برای دارو ملاحظاتی در نظر گرفته شود تا به بیماران فشار مضاعف وارد نشود و قشر ضعیف و محروم آسیب نبینند.

کد خبر: ۶۶٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha