۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
سنسور های لیزری، ایمنی خودروهای هوشمند را افزایش می ‌دهند
فناوری جدید در خودروهای خودران

سنسور های لیزری، ایمنی خودروهای هوشمند را افزایش می ‌دهند

شرکت سنس فتونیکس روز جمعه اعلام کرد که سنسورهای لیزری را با فناوری جدید برای شناسایی و دست یابی به خودروهای خودران کارآمد توسعه داده است. این سنسور در سال ۲۰۲۴ در خودروسازی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بازار؛ گروه خودرو: تحلیلگران صنعت خودرو معتقد هستند که در سال‌های آینده سنسور ها لیدار به عنوان مکمل دوربین ‌ها و سنسور های مبتنی بر رادار که جز اصلی خودروهای خود ران بوده، پیشرفته چشمگیری را در پیش خواهند داشت.

شرکت سنس فتونیکس روز جمعه اعلام کرد که سنسور های لیزری را با فناوری جدید برای شناسایی و دست یابی به خودروهای خودران کارآمد توسعه داده است. سکان هدایت این شرکت پیشگام در خودروسازی، به عهده شاناو مک اینتایر، مدیر سابق گوگل است. این شرکت در حال ساخت یک سنسور لیدار برپایه نور لیزر جهت اسکن سه بعدی مسیر حرکتی خودرو است.

سنس اعلام کرده است که این فناوری جدید می‌ تواند اجسام را از فاصله ۲۰۰ متری تشخیص دهد. این موضوع می ‌تواند ایمنی خودروهای خودران در زمان حرکت افزایش و ضعف عملکردی را کاهش دهد.

کارشناسان صنعت خودرو معتقد هستند سنسور های لیدار در سال ‌های آینده می ‌تواند به عنوان مکمل دوربین ‌ها و سنسور ها مبتنی بر رادار به یکی از اجزای اصلی خودروهای خودران تبدیل شود. دست یابی به تشخیص اجسام در فاصله ۲۰۰ متر، هدفی بود که بسیاری از خودروسازان محصولات خودران به دنبال آن بودند و این موضوع می ‌تواند سبب افزایش ایمنی این خودروها در شرایط دینامیکی مختلف شود.

پنج شرکت در تولید سنسورهای لیدار فعال بوده که از سال گذشته همگی به دنبال توسعه این قطعه جهت بهبود حرکت خودروها بودند.

شرکت سنس در سال ۲۰۱۶ تاسیس و با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلاری از سامسونگ، ونتس و شل ونچرز سطح مطلوب تولید و بازار را برای خود حفظ کرده است. این شرکت سال گذشته اقدام به استخدام مک اینتایر به عنوان رئیس اجرایی کرد، این مدیر کار خود را در کارخانه فورد آغاز، در کارنامه خود نظارت به تجارت توربوشارژر شرکت هانیول اینترنشنال و برنامه خودروهای خودران گوگول را دارد.

مک اینتایر اظهار داش: فناوری سنس به گونه‌ای طراحی شد که هیچ قسمت متحرکی استفاده نکرده و نیازی به کالیبراسیون دقیق لیزر نیست. این فناوری منحصر به فرد در اختیار سنس بوده و توسعه قابل توجهی را داشته است.

این مدیر در خصوص زمان تولید این محصول اظهار داشت، هدف این سنسور ایجاد صدها دلار و هزاران هزینه اضافی دیگر در خودروهای خودران نیست. بنابراین برای تولید در سال ۲۰۲۴ با خودروسازان وارد مذاکره شده ایم.

کد خبر: ۶۶٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha