۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
صادرات ۳۵ میلیون دلاری تعاونی های مرزنشینان در اردبیل
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل خبر داد؛

صادرات ۳۵ میلیون دلاری تعاونی های مرزنشینان در اردبیل

اردبیل - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل از صادرات ۳۵ میلیون دلاری ۱۲ شرکت تعاونی فعال مرزنشینان این استان در یکسال گذشته خبر داد.

قاسم رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود تعداد ۱۲ شرکت تعاونی مرزنشینان فعال در استان اردبیل گفت: تعاونی های مرزنشین شرکتی است که با عضویت ساکنان مناطق مرزی کشور و به منظور تامین نیازمندی های آنان بر اساس قانون بخش تعاونی تشکیل و ثبت می شوند و با رعایت قوانین و مقررات مربوط به مبادلات مرزی در حوزه شرکت فعالیت می نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل از صادرات ۳۵ میلیون دلاری ۱۲ شرکت تعاونی فعال مرزنشینان این استان در یکسال گذشته خبر داد و گفت: تعاونی مرزنشینان یکی از بهترین مسیرها برای تامین معیشت مرزنشینان و همچنین برقراری امنیت در مرزهای کشور است.

وی اظهار کرد: احیا و فعال شدن مجدد تعاونی های مرزی راهکاری اثرگذار برای بهبود و تامین پایدار معیشت مردم و رونق اقتصادی ساکنان این مناطق است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: طی یک‌سال گذشته ۵۴ میلیون دلار عملکرد بخش تعاون در بخش صادرات است که ۳۵/۵ میلیون دلار آن مربوط به تعاونی های مرزنشینان و ۱۸/۵ میلیون دلار آن مربوط به شرکت های تعاونی تولیدی است.

رحیمی یادآور شد: هم اکنون هزار و ۸۰۰ شرکت تعاونی در استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد به ترتیب کشاورزی، خدمات و صنعت بیشترین نوع خدمات را به خود اختصاص دادند.

وی عنوان کرد: در یک سال گذشته ۳۱ شرکت تعاونی راکد به چرخه فعالیت اقتصادی بازگردانده شده و تعداد ۱۲۶ شرکت تعاونی جدید نیز به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۶٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha