۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
همکاری مشترک خودروسازی های فورد- ماهیندرا لغو می‌شود
چالش کووید ۱۹ برای صنعت خودرو

همکاری مشترک خودروسازی های فورد- ماهیندرا لغو می‌شود

شرکت‌های خودروسازی آمریکایی و هندی برنامه همکاری مشترک‌شان را به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو کردند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت‌های خودروسازی فورد و خودروسازی ماهیندرا برنامه همکاری مشترک‌شان را به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو کردند. این شرکت ها در اظهارات جداگانه ای اعلام کردند که این تصمیم ناشی از تغییر در اقتصاد جهانی طی ۱۵ ماه گذشته بوده است و باعث شده هر دو اولویت های تخصیص سرمایه خود را دوباره ارزیابی کنند.

تی. آر رید، سخنگوی شرکت خودروسازی فورد در این باره گفت: «اقتصاد جهانی و فضای کسب و کار همچون اکتبر سال گذشته نیست.»

وی ادامه داد: «آخرین مهلت برای نهایی کردن سرمایه گذاری مشترک بین این شرکت ها ۳۱ دسامبر بود و هر دو به جای بستن معامله یا تمدید جدول زمان بندی، تصمیم به پایان دادن به توافق نامه گرفتند.»

در اکتبر ۲۰۱۹، فورد و ماهیندرا اعلام کردند که در اقدامی برای کاهش هزینه های تولید و تولید وسایل نقلیه برای بازارهای نو ظهور، در هند سرمایه گذاری مشترکی را تشکیل می دهند.

این شرکت ها در آن زمان برنامه داشتند تولید سه خودرو اس یو وی (شاسی بلند) را شروع کنند و به طور مشترک دست به تولید خودروهای الکتریکی برای بازارهای نوظهور بزنند.

سخنگوی شرکت خودروسازی فورد در پاسخ به این سوال آیا تولید خودروهای مورد توافق رسیده منتفی شده است یا نه؟ پاسخ داد: «درحال حاضر و با توجه به شرایط فعلی هیچ برنامه ای برای فعالیت مشترک وجود ندارند.» از همین رو شرکت خودروسازی ماهیندرا در صورت تمایل می تواند به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهد.

به طور کلی این روزها فشار برای پیگیری ادغام یا اتحاد در صنعت خودرو افزایش یافته است؛ زیرا بالا بودن هزینه های تولید خودروهای برقی و خودران باعث می شود تا شرکت ها سرمایه خود را برای این اقدامات صرفه جویی کنند.

پژو- سیتروئن PSA فرانسه و فیات کرایسلر خودرو FCA انتظار دارند که ادغام ۳۸ میلیارد دلاری خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به سرانجام برسانند.

مدیران فورد بارها از استراتژی شرکتی که شامل مشارکت از جمله با ماهیندرا است، به عنوان راهی برای افزایش کارایی و کاهش هزینه ها در مسیر خود برای دستیابی به ۸٪ حاشیه سود عملیاتی جهانی یاد کرده اند.

در این باره سخنگوی شرکت خودروسازی فورد بیان کرد: «وقتی این سوال مطرح می شود که که آیا فورد به دنبال همکاری با یک خودروساز دیگر در جنوب شرقی آسیا است، باید گفت استراتژی ادامه خواهد یافت.»

شرکت خودروسازی ماهیندرا نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم هیچ تاثیری در برنامه تولید این شرکت نخواهد داشت و تلاش برای تولید خودرو اس یو وی برقی ادامه دارد.

کد خبر: ۶۴٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha