۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
رایزنان بازرگانی آشنا به رویه صادرات و واردات نداریم
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران:

رایزنان بازرگانی آشنا به رویه صادرات و واردات نداریم

رضایی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: رایزنان بازرگانی آشنا به رویه صادرات، واردات و روان کننده تجارت، نداریم.

به گزارش بازار، پرهام رضایی نایب‌رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق ایران با بیان اینکه در راستای بهبود تجارت خارجی، فرآیند انتخاب رایزنان بازرگانی باید مورد بازنگری قرار گیرد افزود: کمرنگ دیده شدن اهمیت انتخاب رایزنان بازرگانی موجب شده تا واحد رایزنان بازرگانی در وزارت صنعت، تعطیل شود.

وی ادامه داد: با وجود تاکید مسئولان بر انتخاب رایزنان بازرگانی از میان فعالان بخش خصوصی، معتقدم این حرف باید از شعار خارج و هر چه سریعتر مسئولیت این امر به بخش خصوصی واگذار شود متاسفانه با حرف‌های این چنینی فقط زمان را از دست می‌دهیم.

رضایی اضافه کرد: انتخاب رایزنان بازرگانی که مورد تایید بخش خصوصی باشد، نقش حایز اهمیتی در مثبت شدن تراز تجاری ایفا خواهد کرد.

وی همچنین گفت: اگر قرار باشد بازبینی در تجارت خارجی صورت گیرد، به این نکته باید توجه داشته باشیم که اولویت نخست ما در تجارت، تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات است که متاسفانه با رویه‌ای که بانک مرکزی پیاده کرده است، فعالان اقتصادی دچار مشکلات فراوانی شده‌اند.

نایب‌رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق ایران، افزود: در شرایطی که مدام بر توسعه صادرات تأکید می‌شود، اگر قرار باشد چرخ صادرات بچرخد، تولیدکنندگان نیازمند مواد اولیه هستند. متأسفانه در حال حاضر تولیدکنندگان برای تأمین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه و سایر نیازهای وارداتی، با انبوهی از مشکلات و دست‌اندازهای طبیعی و غیرطبیعی مواجه هستند.

رضایی، همکاری بیشتر بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به ویژه در زمینه صدور بخشنامه‌ها را خواستار شد.

وی همچنین بر ضرورت روند تسهیل فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط در امر تجارت تاکید کرد و گفت: این تسهیل گری باید مورد توجه وزارت صنعت و همچنین بانک مرکزی قرار گیرد تا SME‌ها یا همان شرکت‌های کوچک و متوسط بتوانند به راحتی به واردات مواد اولیه اقدام کنند.

کد خبر: ۶۴٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha