۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۳
ارائه ۸۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با تحقق ۵۰۰۰ فرصت شغلی در اردبیل
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خبر داد

ارائه ۸۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با تحقق ۵۰۰۰ فرصت شغلی در اردبیل

اردبیل - رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با ارائه ۸۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط زمینه اشتغال‌زایی برای ۵۰۰۰ نفر فراهم شده است.

قاسم رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر با تمهیدات و هماهنگی‌های به عمل آمده با ارائه ۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط زمینه اشتغال‌زایی برای ۵ هزار نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به این که اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی ارزان قیمت مبنای کار است بیان کرد: در این زمینه ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری استان اردبیل محقق شده است.

۱۳ هزار نفر متقاضی در سامانه کارا اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: تاکنون ۱۳ هزار نفر متقاضی در سامانه کارا اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که این امر به عنوان یکی از طرح‌های موفق در راستای اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت روستایی و عشایری بوده است.

رحیمی ادامه داد: اهمیت به فعالیت‌های بازاریابی و نیز برنامه‌های بومی با حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران و نیز تسهیلات مربوطه اولویت اساسی است که ارائه تسهیلات در سه مرحله به متقاضیان ارائه می‌شود و در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا تاکنون یک هزار میلیارد ریال تسهیلات در سطح استان اردبیل پرداخت شده است.

۱۵ بانک عهده‌دار ارائه تسهیلات هستند
رحیمی با اشاره به این که در این زمینه ۱۵ بانک عهده‌دار ارائه تسهیلات هستند بیان کرد: بیش از نیمی از درخواست‌کنندگان تسهیلات جزو رانندگان تاکسی محسوب می‌شوند که در این زمینه ۲ هزار و ۱۰۰ نفر سهمیه برای استان به منظور استفاده از یارانه دستمزد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: جذب تسهیلات مشاغل خانگی با همکاری بانک‌های عامل نیز در دستور کار است که به همین منظور به دنبال حمایت از کارآفرینان و نیز بانوان و تحصیل‌کردگان هستیم تا بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

رحیمی بیان کرد: سهمیه استان در طرح یارانه دستمزد ۲ هزار نفر در نظر گرفته شده و با توجه به این که هدف اصلی تحقق اشتغال پایدار و توسعه استان است به همین دلیل درصدد هستیم با رفع مشکلات مربوطه به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

۶۰ درصد شکایت‌ کارگری و کارفرمایی منجر به صلح شده است
رحیمی افزود: با هدف حمایت از قشر کارگران رسیدگی به پرونده‌های شکایت آنان بررسی و در این راستا ۶۰ درصد شکایت‌ها منجر به صلح شده است.

وی با اشاره به این که صلح و سازش برای حمایت از جامعه کارگری اولویت اساسی است گفت: بررسی مراحل قانونی منجر به صدور رأی شده است که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است که می‌تواند در حل مشکلات موجود نقش شایانی ایفا کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: ارتقای کیفی صدور آرا و نیز کاهش رسیدگی به دادخواست‌های کارگری از اهم مواردی است با هدف افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات به جامعه کارگری و تولید به دنبال تحقق آن هستیم.

۵ هیئت حل اختلاف به شکایت‌ها رسیدگی می‌کند
رحیمی ادامه داد: کاهش مراجعه‌های حضوری در این زمینه برای جامعه کارگری وضعیت حائز اهمیتی ایفا کرده و در این زمینه ۱۵ هیئت تشخیص و ۵ هیئت حل اختلاف روند رسیدگی به شکایت‌ها و تجدید نظرخواهی جامعه کارگری استان را محقق کرده است.

وی اظهار کرد: رسیدگی به طور متوسط به شکایت ۲۶ کارگر در طول روز یکی از مواردی است که در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه برنامه‌های اساسی برای حل مشکلات موجود یکی از اولویت‌های اساسی و مهم است که می‌تواند ما را در ارائه خدمات به کارگران رهنمون سازد.

رحیمی افزود: در راستای حمایت از تعاونی‌ها و نیز حل مشکلات آنان یکی از برنامه‌های اساسی برنامه‌ریزی برای حل مشکلات آنان است که در این زمینه اقدامات لازم انجام یافته است.

۱۸۵۰ شرکت تعاونی در اردبیل فعالیت دارد
وی با اشاره به این که یک هزار و ۸۵۰ شرکت تعاونی در استان اردبیل با ۱۰۰ هزار عضو فعالیت دارند ادامه دارد بیان کرد: به همین منظور ۱۵ هزار فرصت شغلی تعاونی در اردبیل ایجاد شده که می‌تواند در توسعه اشتغال استان نقش شایان خود را نشان دهد.

رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل گفت: در راستای حمایت از تعاونی‌های روستایی نیز اقدامات مناسبی انجام یافته و به همین منظور ارائه سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان مبنای کار است.

رحیمی از ثبت روزانه ۱۶ شکایت کارگری و کارفرمایی خبر داد و تصریح کرد: شکایت و دعوی کارگری و کارفرمایی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۵ درصدی روبه‌رو شده و به همین منظور سالانه ۶ هزار شکایت کارگری و کارفرمایی ثبت و ۲ هزار مورد بررسی مجدد می‌شود.

طرح اعطای تسهیلات اشتغال روستایی نیازمند تسهیل و بازنگری است
وی تصریح کرد: حمایت از کارفرمایان برای اشتغال‌زایی یکی از اولویت‌های اساسی است که در این زمینه برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در دستور کار است و درصدد هستیم پرداخت ۳۰ درصد دستمزد افراد جذب شده را به مدت یک سال بر عهده بگیریم.

رحیمی ادامه داد: اعطای تسهیلات اشتغال روستایی نیز از اهم مواردی است که در دستور کار قرار داده‌ایم و در این زمینه با تسهیل و بازنگری در ارائه آن اقدامات لازم را در راستای ساماندهی هر چه سریع‌تر اشتغال محقق کرده‌ایم که این مسئله حائز اهمیت و اساسی است.

وی اظهار کرد: طرح اعطای تسهیلات اشتغال روستایی نیازمند تسهیل و بازنگری است و با توجه به این که هشت هزار پرونده پشت نوبت دریافت مشاغل خانگی هستند نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم و برای حل مشکلات کارگران ساختمانی نیز پیگیری‌های لازم با مجمع نمایندگان استان و شهرداری مبنای کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۶۳٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha