۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
سالانه ۱۳هزار تن به تولید انواع محصولات دامی در زنجان افزوده می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

سالانه ۱۳هزار تن به تولید انواع محصولات دامی در زنجان افزوده می‌شود

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه ۴۲۰ واحد صنعتی دام و طیور در استان وجود دارد، گفت: در سال ۱۳هزار تن به تولید انواع محصولات دامی استان افزوده می شود.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا پایان سال گذشته ۴۲۰ واحد صنعتی دام و طیور در استان به بهره برداری رسیده که در اشتغال استان بسیار موثر بوده است. 

وی اظهار کرد: تاکنون برای یک هزار نفر دربخش دام و طیور اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه در سال ۱۳هزار تن به تولید انواع محصولات دامی در استان زنجان  افزوده می شود، اظهار کرد: در راستای تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز استفاده بهینه از منابع خوراک دام و علوفه مرتعی دردستور کار مهم جهاد کشاورزی استان بوده است. 

تاراسی با بیان اینکه در سال بیش از ۱۶۶ هزار تن شیر در این استان تولید می‌شود، تاکید کرد: از این میزان  بیش از ۱۲۰ هزار تن در داخل استان مصرف می شود.

وی گفت: افزایش بیش از حد قیمت علوفه و مواد خوراکی و دراین میان عدم افزایش قیمت شیر از چالش های پیش روی دامداران و تولید کنندگان شیر در استان است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت:سازمان جهاد کشاورزی استان در سالجاری به واحدهای کشاورزی که به علت کرونا دچار مشکل شدند بیش از۱۴میلیارد تومان اعتبار به واحدهای آسیب دیده کشاورزی تخصیص یافته است.

کد خبر: ۶۳٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha