۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
 افزایش سهم سرمایه گذاران حقیقی در معاملات بازار سرمایه
مدیر تحقیق و توسعه سازمان بورس اوراق بهادار تهران مطرح کرد

افزایش سهم سرمایه گذاران حقیقی در معاملات بازار سرمایه

کیانی، گفت: اگر نگاهی به روند بازار سرمایه داشته باشید خواهید دید نقش سرمایه گذاران حقیقی در معاملات بازار بطور مرتب رو به افزایش بوده و در برابر نقش سرمایه گذاران حقوقی روند بسیار کاهنده ای داشته است.

به گزارش بازار، «رضا کیانی» افزود: برای مثال در سال ۱۳۹۶ سهم سرمایه گذاران حقیقی از خرید و فروش در بازار سرمایه به ترتیب ۶۶ و ۶۷ درصد و سهم سرمایه گذاران حقوقی در این بازار از خرید و فروش به ترتیب ۳۴ و ۳۳ درصد بوده است.

وی اظهارداشت: سهم سرمایه گذاران حقوقی در هفت ماهه امسال از خرید و فروش در بازار سرمایه به ترتیب ۱۷ و ۲۳ درصد و سهم سرمایه گذاران حقیقی از خرید و فروش سهام به ترتیب ۸۳ و ۷۷ درصد بوده است.

مدیر تحقیق و توسعه سازمان بورس اوراق بهادار تهران گفت: این آمار و ارقام نشان می دهد سهم سرمایه گذاران حقیقی از لحاظ خرید و فروش در چند سال گذشته بطور مرتب بر مدار افزایشی بوده است.

وی افزود: اکنون سهم معاملات برخط که اغلب توسط سرمایه گذاران حقیقی در این بازار انجام می شود بین ۷۵ تا ۸۰ درصد حجم معاملات است.

کیانی بیان داشت: اگر تعداد شرکت کنندگان در عرضه های اولیه را بررسی کنید خواهید دید در سال ۱۳۹۶ هفت عرضه اولیه برگزار شده و بطور متوسط در این هفت عرضه اولیه ۱۲۶ هزار و ۵۷۰ سرمایه گذار شرکت کردند.

وی ادامه داد: امسال در طول هفت ماهه هشت عرضه اولیه برگزار شده و بطور متوسط سهم سرمایه گذارانی که در این عرضه ها شرکت کردند که اغلب سرمایه گذاران حقیقی هستند چهار میلیون و ۶۵۱ هزار و ۶۵ نفر بوده است.

مدیر تحقیق و توسعه سازمان بورس اوراق بهادار تهران مجموع کدهای معاملاتی در سال ۱۳۹۶ را ۹ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۱۷۷ کد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۳ هزار و ۶۴۳ کد حقوقی و هفت میلیون و ۷۶۳ هزار و ۴۰۶ کد حقیقی بوده است.

وی افزود: مجموع کدهای های فعال در این سال که اغلب حقیقی بودند به تعداد هفت میلیون و ۸۴۸ هزار و ۴۱ کد بود.

کیانی تصریح کرد: امسال تعداد کدهای فعال به ۲۱ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۵۹ کد رسید.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ نزدیک به ۱۱ میلیون کد معاملاتی حقیقی اضافه شد که همگی در بازار فعال هستند.

مدیر تحقیق و توسعه سازمان بورس اوراق بهادار تهران یادآورشد: سرمایه گذاران حقیقی بویژه در سال جاری به شدت در بازار حضور پیدا کردند که قدمشان بسیار میمون و مبارک است.

کد خبر: ۶۳٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha