۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
جزئیات پرداخت یارانه جبرانی معیشتی
سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا تشریح کرد

جزئیات پرداخت یارانه جبرانی معیشتی

میرزایی، سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا درباره شرایط افرادی که شامل یارانه جبرانی معیشتی شده اند توضیح داد.

به گزارش بازار، حسین میرزایی درباره تعداد هموطنانی که مشمول طرح جبرانی معیشتی شده اند گفت: ۳۴ میلیون نفر توسط سازمان برنامه برای شناسایی به وزارت رفاه معرفی شدند. ازاین تعداد ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۳۱ نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که مشمول این طرح شدند. گروه دوم ۲۵ میلیون و ۷۵ هزار و ۲۵۳ نفر هستند که با احتساب گروه اول ۳۴ میلیون نفر شامل این طرح شده اند.

وی در ادامه افزود: گروه دوم کسانی هستند که در قدم اول معیشتی بگیر هستند. از حدود ۷۵ میلیون جمعیت یارانه بگیر ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می کنند. یعنی از جمعیت کل کشور ۲۶ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت نمی کنند. از این ۶۰ میلیون نفر، کسانیکه درآمد ثابت نداشته اند و یا بیمه نداشته اند یعنی کارمند و بازنشسته نبوده اند و یا در شرکت های خصوصی و نیمه دولتی کار نمی کرده اند در گروه دوم جای می گیرند. بخشی از کسانیکه شامل این طرح نشده اند افرادی هستند که به نسبت دیگر افراد از شاخص های بهتر بانکی برخوردارند یعنی بانک مرکزی بر اساس واریز، گردش حساب، تسهیلات دریافتی و مانده اول و آخر سال و تراکنش های کارتی وضعیت این افراد را نسبت به دیگران بهتر تشخیص داده است.

میرزایی درباره افرادی که وام یک میلیونی اول سال را دریافت کردند ولی مشمول وام یک میلیون تومانی جدید نشدند گفت: وام یک میلیونی ابتدای سال به تمام جمعیت یارانه بگیر ( ۲۲,۵ میلیون خانواده) داده شد. وام اخیر آذرماه فقط به ۱۱ میلیون خانوار که مشمول طرح جبرانی معیشتی شده اند داده شده است.

وی با اشاره به ساختار نظام رفاهی و زیرساخت های مربوط به آن در جهان اظهار داشت: در تمامی کشورهای جهان شاخص ها بر اساس خانواده ارائه می شود. خانم و یا آقایی که ازدواج کرده اند باید وضعیت خود را نسبت به خانواده قبل خود مشخص کنند.

سخنگوی طرح جبرانی معیشتی درباره افرادیکه بیمه خویش فرما هستند گفت: بیمه قالی بافان، کارگران ساختمانی و رانندگان خویش فرما است. طبق آیین نامه به این افراد نباید یارانه جبرانی و وام یک میلیونی تعلق می گرفت. ولی به طور استثناء بر اساس مجموع حقوق اعضای خانوار به کسانیکه دریافت ماهانه آنها زیر ۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان است و شامل دهک های ۹ و ۱۰ درآمدی نیستند، یارانه جبرانی تعلق گرفته است که البته تعداد کمی شامل این استثنا شده اند.

کد خبر: ۶۳٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha