۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
جمعیت دام سبک ایلام ۳۰۰ هزار رأس افزایش یافت/ پلاک‌گذاری ۳۱ هزار رأس دام
مدیر کل دامپزشکی استان ایلام:

جمعیت دام سبک ایلام ۳۰۰ هزار رأس افزایش یافت/ پلاک‌گذاری ۳۱ هزار رأس دام

ایلام - مدیرکل دامپزشکی ایلام با اشاره به اینکه جمعیت دام سبک استان ۳۰۰ هزار رأس افزایش یافت، گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق دام در استان ایلام، ۳۱ هزار راس دام در این استان پلاک گذاری شده است.

وهاب پیرانی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: ایلام یکی از قطب های اصلی دامداری و دامپروری در کشور محسوب می شود که در سال جاری تاکنون برای جلوگیری از قاچاق دام در این استان برنامه های مختلفی اجرایی شده است.

وی افزود: در همین راستا طرح ملی هویت گذاری دام ها (پلاک کوبی) به منظور مبارزه با قاچاق دام زنده، انجام خرید و فروش دام زنده به شکل قانونی، حمل و جابجایی و ارائه هرگونه خدمات  انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام با اشاره به اینکه از آغاز این طرح در استان حدود ۳۱ هزار رأس دام استان پلاک گذاری و هویت دار و در سامانه مربوطه ثبت‌شده است، با قاچاق دام مقابله جدی می‌شود تا سرمایه دام مولد که سرمایه ژنتیکی دامی استان به شمار می‌رود حفظ شود و از خروج غیرقانونی آن جلوگیری شود.

پیرانی عنوان کرد: جمعیت دام سبک استان ایلام در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار رأس افزایش داشته است.

وی بیان داشت: در طول سال جاری ۲۸ عملیات واکسیناسیون دام و طیور در ایلام انجام گرفته که از این تعداد ۲۴ عملیات کاملا رایگان بوده است.

کد خبر: ۶٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha