۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
بیشترین واحد راکد فعال شده در اردبیل مربوط به حوزه کشاورزی است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

بیشترین واحد راکد فعال شده در اردبیل مربوط به حوزه کشاورزی است

اردبیل - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، توسعه اشتغال را یک ضرورت دانست و گفت: غالب واحدهای راکد فعال شده در استان اردبیل مربوط حوزه کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم رحیمی صبح یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال اردبیل گفت: احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل از مهمترین شاخص ها و مولفه های رونق تولید است که دولت در کنار توجه به تامین مواد اولیه و زنجیره تولید درتلاش است تا اقدامات توسعه ای خود را به خوبی پیش ببرد.

وی گفت: حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید از برنامه های مهم کارگروه اشتغال است تا با شناسایی واحدهای راکد، عامل تعطیلی آنها بررسی و مجددا با حفظ اشتغال و رفع موانع دوباره احیا شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل افزود: برداشتن موانع از مسیر حرکت واحدهای تولیدی فعال و غیر فعال با اعطای تسهیلات و حل مشکلات بانکی، از سیاست های موجود برای حفظ و به کارگیری گردش مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی است.  

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل یادآور شد: با توجه به تحریم های اقتصادی و مشکلات ایجاد شده در بخش صنایع مختلف و اقتصاد، فعال کردن واحدهای تولیدی در شرایط اقتصادی کنونی یک هنر است.

وی اضافه کرد: با  اقدامات انجام شده در زمینه احیا واحدهای نیمه فعال و راکد، تلاش شده تا با جذب سرمایه گذار و افزایش اعتماد در امر سرمایه گذاری و رفع موانع و مشکلات نظام بانکی در اخذ تسهیلات مجددا واحدهای راکد فعال شوند.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با اشاره به اینکه غالب واحدهای راکد فعال شده در حوزه کشاورزی است، گفت: تلاش شده تا با احیا واحدهای راکد که درسال های اخیر با مشکلاتی مواجه شده اند ضمن احیا این واحدها در زمینه رونق تولید و اشتغال مجدد کارگران اقدامات لازم را انجام دهد.  

رحیمی توسعه اشتغال را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: از ظرفیت واحدهای خالی، واحدهای صنعتی و تولیدی استان باید برای توسعه اشتغال استفاده شود.

کد خبر: ۶٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha