۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
۲۰۰ جان باخته کرونایی در شبکه بانکی کشور/ ضرورت توسعه بانکداری الکترونیکی
تحلیلگر مسائل اقتصادی مطرح کرد:

۲۰۰ جان باخته کرونایی در شبکه بانکی کشور/ ضرورت توسعه بانکداری الکترونیکی

اصفهان - فرزانی، کارشناس پول و بانکداری گفت: در ۱۰ماه گذشته ۲۰۰ نفر از کارکنان شبکه بانکی کشور بر اثر بیماری کرونا جان باختند که این امر توجه به توسعه بانکداری الکترونیکی را متذکر می‌شود.

حجت الله فرزانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه بانکداری الکترونیکی اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: با شیوع کرونا بانکداری الکترونیکی شتاب گرفته و لازم است سواد بانکداری شهروندان اصفهانی نیز در همین راستا افزایش یابد.

وی افزود: بانکداری الکترونیکی با کاهش حضور فیزیکی در بانک و استفاده از واسطه های ایمن می تواند در ارائه کیفی خدمات بانکی موثر باشد و با کاهش هزینه های جاری صرفه اقتصادی بانکداری را افزایش دهد.

ضرورت فرهنگ سازی برای روی آوردن مردم به بانکداری الکترونیکی
این کارشناس پول و بانکداری با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای روی آوردن مردم به بانکداری الکترونیکی تصریح کرد: برخی از بانکها مانند بانک ملی با ایجاد اپلیکیشن برای کودک و نوجوانان سواد مالی و بانکداری را فراهم کردند که لازم است این گونه فعالیت ها در راستای ارتقاء بانکداری الکترونیکی مهم است.

وی اضافه کرد: از سال گذشته وزارت ارتباطات نسبت به پوشش حداکثری اینترنت در کشور اقدامات قابل توجهی را انجام داده که این پوشش ۷۰ درصدی اینترنت در کشور هنوز برای توسعه بانکداری الکترونیکی و کسب و کارهای الکترونیکی کافی نیست.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۲۰۰ نفر از کارکنان شبکه بانکی کشور با ابتلا به بیماری کرونا جان باختند، گفت: تردد و تراکم حضور در محوطه بانکها باعث شد تا ستاد مقابله با کرونا بانک‌ها را ملزم به حضور حداقلی کارکنان کند و همین روند کارهای بانکی را با کندی همراه ساخت.

وی افزود: فرهنگسازی و توسعه بانکداری کمک می کند تا در ایامی که با بحرانهایی نظیر شیوع کرونا مواجه هستیم بتوانیم با ریسک کمتری به مردم و کشور خدمت رسانی های لازم را انجام دهیم.

کد خبر: ۶۳٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha