۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
پروژه «ان جی ال» و پتروشیمی دهلران نیازمند ارز از طریق صندوق توسعه ملی هستند
استاندار ایلام:

پروژه «ان جی ال» و پتروشیمی دهلران نیازمند ارز از طریق صندوق توسعه ملی هستند

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه پروژه «ان جی ال» و پتروشیمی دهلران نیازمند ارز از طریق صندوق توسعه ملی هستند، گفت: سرمایه گذاری عظیمی که در زمینه نفت و گاز در ایلام انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی‌دشتکی ظهر امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام در قالب طرح های الفین و گوگرد زدایی که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: از دولت تدبیر و امید و به خصوص وزیر نفت به خاطر توجه خاص و ویژه به توسعه زیرساخت های ایلام تقدیر و تشکر می کنم.

وی در ادامه گفت: مردم ایلام علاقه مند به سفر رئیس جمهور به استان هستند و از کارهای بزرگی که در این استان انجام شده تقدیر و تشکر می کنند.
 
استاندار ایلام، در استان با اشاره به  سرمایه گذاری عظیمی که در زمینه نفت و گاز در ایلام انجام شده است، افزود: با توجه به این که ایلام حدود ۱۱ درصد گاز و بیش از ۳ درصد نفت کشور را به خود اختصاص داده کارهای خوبی توسط  وزارت نفت و هلدینگ‌های خلیج فارس، ایرانیان و ... سایر هلدینگ ها انجام شده که بی نظیر است.

وی با اشاره به نیاز پروژه ان جی ال دهلران که نیاز به ارز از طریق صندوق توسعه دارد خواستار دستور رئیس جمهور برای تکمیل این پروژه بزرگ شد و اظهار کرد: با توجه به این که در حوزه نفت و گاز در ایلام  بیش از ۷ میلیارد یورو سرمایه گذاری شده است، تقاضا دارم که یک مدیریت مستقل نفت و گاز برای مدیریت این همه پروژه‌ بزرگ دراستان ایجاد شود چرا که ایلام یک منطقه نفت خیز و گازخیز است و اگر مدیریت در ایلام مستقر شود کارها بهتر مدیریت شده و این یک کا بسیار ارزشمندی خواهد بود.

سلیمانی دشتکی با تأکید برضرورت ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی با توجه به خوراک مناسبی که در استان تولید می شود ابراز داشت: با توجه به ظرفیت  مناسبی که صنایع پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی می تواند برای کشور و استان ایجاد کند تقاضا دارم که هلدینگ های وابسته به پتروشیمی سرمایه گذاری مناسبی برای اجرای پروژه های بیشتر پایین دستی در این حوزه با توجه به درآمدزایی و اشتغال زایی که در استان خواهد داشت انجام دهند.

کد خبر: ۶۲٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha