۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
آمادگی برای ساخت سالانه ۴ هزار اتوبوس
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرودیزل اعلام کرد

آمادگی برای ساخت سالانه ۴ هزار اتوبوس

لیلاز، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرودیزل گفت: این مجموعه، آمادگی دارد سالانه سه تا چهار هزار اتوبوس را با داخلی سازی بیش از ۵۰ درصدی، تولید کند.

 به گزارش بازار، سعید لیلاز افزود: از محل ساخت داخل قطعات اتوبوس، سالانه ۷ هزار یورو صرفه جویی ارزی داریم یعنی ما توانسته ایم موتور، محورها، شاسی و بدنه را در اخل تولید کنیم که ارزش افزوده بالایی نصیب ما کرده است.

وی با بیان این که طرفدار ممنوعیت واردات اتوبوس نیستم گفت: این که در قوانین تحریم امریکا علیه ایران، واردات خودروی ساخته شده از تحریم مستثنی شده باید ما را به فکر بیاندازد از این رو تصمیم گیران باید میان واردات و ساخت داخل به صورت عادلانه رفتار کنند یعنی در حالی که قیمت گذاری در محصولات ما از طرف سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت انجام می‌شود واردکننده هیچ محدودیتی ندارد.

لیلاز ادامه داد: اگر شرایط مساوی میان واردات و تولید داخل رعایت شود اتوبوس‌های تولیدی خود را از نظر ارزشی پنج درصد ارزانتر و از نظر زمانی نیز پنج زودتر از مشابه خارجی به مشتری تحویل خواهیم داد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرودیزل گفت: توصیه نمی‌کنم حتی یک اتوبوس وارد شود، زیرا ظرفیت ساخت اتوبوس در داخل کشور وجود دارد و از نظر قیمت و زمان تحویل نیز رقابتی‌تر هستیم.

وی افزود: هم اکنون اتوبوس‌های تولیدی خود را به شهرداری‌های تهران و کرمان تحویل دادیم و در حال تحویل به شهرداری مشهد هستیم ضمن این که با ۱۰ شهرداری نیز مذاکراتی برای تولید و تحویل اتوبوس در حال انجام داریم.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرودیزل ادامه داد: همین اتوبوسی را که در تهران تحویل می‌دهیم اگر بخواهند وارد کنند ۲۰ تا ۳۰ درصد گرانتر در می‌آید، زیرا حدود ۱۵ هزار یورو هزینه حمل آن می‌شود نکته بعدی این که با وجود محدودیت‌های ارزی چگونه می‌خواهند ارز مورد نیاز واردات اتوبوس را تامین کنند.

کد خبر: ۶۲٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • DE ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      1 0
      کیفیت اتوبوستون چند تا ستاره میگیره آقای معاون آیا از نظر ایمنی برای جامعه استانداردهای معمول مورد توجه قرار میگیرد شما به قول خودتون به عنوان مورخ اصلا صلاحیت چنین صحبتها را دارا هستید؟