۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
تولید ۵۰ درصد بذر گوجه فرنگی فضای باز در داخل کشور
معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور اعلام کرد

تولید ۵۰ درصد بذر گوجه فرنگی فضای باز در داخل کشور

مبصر، معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال گفت: ۵۰ درصد بذر گوجه فرنگی فضای باز در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال گفت: حدود ۵۰  درصد بذر گوجه فرنگی فضای باز، معادل ۱۸ تا ۲۰ تن بذر در داخل کشور تولید می شود.

صمد مبصّر با بیان این که تمامی بذرهای گوجه فرنگی فضای باز تولید شده در داخل غیرهیبرید هستند، اظهار داشت: در حال حاضر حجم کمی از این بذرها در نظام گواهی قرار دارد، اما با تمهیدات انجام شده و استقبال بخش خصوصی، این سهم در حال افزایش است.

وی گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی کشور در فضای گلخانه ای ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ هکتاراست و معمولاً ۲۲ هزار عدد بذر گوجه فرنگی در هر هکتار از گلخانه ها کشت می شود که در مقایسه با مصرف بذر گوجه فرنگی در فضای باز عدد کمی است.

معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال در مورد واردات بذر گوجه فرنگی ابراز داشت: در سال ۹۸ حدود ۱۶ تن و ۳۶۳ کیلو گرم به علاوه یک میلیارد عدد بذر گوجه فرنگی برای کشت در گلخانه ها و فضای باز در مزارع، وارد کشور شده است.

وی با بیان این که اکثر بذر گوجه فرنگی مورد نیاز گلخانه ها، وارداتی هستند، گفت: ارقام مختلف بذر گوجه فرنگی گلخانه ای به منظور تنوع بخشی از کشورهایی مانند فرانسه، هلند، ترکیه، آمریکا و اسپانیا وارد می شود.

کد خبر: ۶۲٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha