۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
 ۷۱۱ پروژه اقتصادی در هرمزگان اجرا می‌شود
معاون استاندار هرمزگان:

۷۱۱ پروژه اقتصادی در هرمزگان اجرا می‌شود

بندرعباس- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان گفت: با نگاه توسعه‌ای موجود در هرمزگان، تعداد ۷۱۱ طرح و پروژه اقتصادی توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۴۷ هزار نفر در حال اجرااست.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، ایرج حیدری در جلسه ویدئو کنفرانس با وزیر کشور ، عنوان کرد: طبق سیاست وزیر محترم کشور و استاندار محترم هرمزگان برای توسعه متوازن استان هرمزگان، در راستای توسعه جزایر، شرق و غرب استان، اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با تدابیر اندیشیده شده و تلاش‌های صورت گرفته راه اندازی و صادرات از آن توسط کشتی های بزرگ آغاز شده و زیرساخت‌هایی در این منطقه ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان افزود: ۱۸۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی از سال ۹۶ تا ۹۸ در استان هرمزگان صورت گرفته است.

حیدری تصریح کرد: با نگاه توسعه‌ای موجود در هرمزگان، تعداد ۷۱۱ طرح و پروژه اقتصادی توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۴۷ هزار نفر در حال اجراست.

وی با اشاره به راه اندازی هشت بازارچه ملوانی در استان هرمزگان، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مجوز مرز رسمی در ۱۳ نقطه از استان هرمزگان برای تسهیل مبادلات تجاری و اقتصادی از طریق کارگروه مرز وزارت کشور و با تصویب دولت، صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: هرمزگان در توسعه کشت گلخانه‌ای رتبه نخست کشور را با داشتن ۷۳۰ هکتار گلخانه در اختیار دارد.

حیدری با اشاره به توسعه پرورش میگو در قالب شرکت شهرک‌های کشاورزی در هرمزگان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ هزار تن میگو در ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگو در هرمزگان، تولید شده است و همچنین پنج هزار و ۹۰۰ تولید ماهی پرورشی در استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه طی سال جاری تاکنون صادرات ۴۶ میلیون تن کالاهای تولیدی در هرمزگان به ارزش ۳۱ میلیارد انجام شده است، بیان داشت: نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان، ۵۶ درصد است در حالی که رقم متوسط کشوری در این زمینه ۳۹ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان یادآور شد: برای توسعه بیشتر شرق هرمزگان، درخواست داریم که مجوز مرز رسمی برای بندر گوگسر در شهرستان جاسک نیز هرچه زودتر صادر شود.

کد خبر: ۶۲٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha