۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
استفاده از روش سنتی معضل واحدهای فروش مواد غذایی در اصفهان/ بخشی از مالیات بخشیده شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

استفاده از روش سنتی معضل واحدهای فروش مواد غذایی در اصفهان/ بخشی از مالیات بخشیده شود

اصفهان- امین‌الرعایایی، رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی اصفهان مهم‌ترین چالش واحدهای صنفی استان را سنتی بودن آن‌ها اعلام کرد و گفت: استفاده از روش سنتی به این اصناف آسیب زده چرا که با این شرایط نمی‌توانند هم راستای فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعالیت داشته باشند.

محمدرضا امین الرعایائی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص آخرین وضعیت فعالیت فروشگاه‌های مواد غذایی در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار واحد صنفی فروش مواد غذایی در این شهر فعال است.

فعالیت ۳هزار واحد صنفی فروش مواد غذایی در اصفهان
وی با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ واحد صنفی دارای مجوز است، ابراز داشت: پرونده یک هزار و ۲۰۰ واحد صنفی دیگر برای دریافت مجوز نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی اصفهان مهم ترین چالش واحدهای صنفی اصفهان را سنتی بودن آنها اعلام کرد و گفت: استفاده از روش سنتی به این اصناف آسیب زده چرا که با این شرایط نمی‌توانند هم راستای فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعالیت داشته باشند و از این رو نیاز مشتری نیز برطرف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت تجهیز واحدهای صنفی به تجهیزات روز و تامین نیازهای مشتری تا حد امکان با فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای رقابت کرد، ادامه داد: چنانچه این راهکار در دستور کار قرار نگیرد روز به روز شاهد تعطیلی واحدهای صنفی فروش مواد غذایی در اصفهان خواهیم بود.

درخواست ماهانه ۱۵ مورد ابطال پروانه فروش مواد غذایی در اصفهان
امین الرعایایی با بیان اینکه در حال حاضر ماهانه حدود ۱۵ واحد صنفی فروش مواد غذایی درخواست باطل شدن پروانه دارند، گفت: این در حالی است که در روند صدور پروانه جدید برای واحدهای این صنف دارا بودن سیستم به روز را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در یکصد پروانه مجوز فعالیت فروش مواد غذایی به این مهم توجه داشته و بازخوردهای خوبی را نیز دریافت کرده‌ایم.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد غذایی اصفهان دغدغه اصلی واحدهای صنفی فروش مواد غذایی در اصفهان را پرداخت مالیات اعلام کرد و افزود: در این زمینه باید توجه داشت که تنها همکاری دولت تاخیر در روند دریافت این مالیات است و در کاهش نرخ آن تاکنون همکاری صورت نگرفته است.

بخشی از مالیات اصناف در بحران کرونا بخشیده شود
وی با بیان اینکه مسئولان باید نسبت به شرایط اقتصادی واحدهای صنفی بیش از گذشته توجه داشته باشند، ادامه داد: ضروری است که بخشی از مالیات اصناف در بحران کرونا بخشیده شود و دولت از دریافت آن امتناع کند.

امین الرعایایی در خصوص دریافت وام حمایت از مشاغل آسیب دیده ناشی از بحران شیوع کرونا در اصفهان نیز ابراز داشت: هیچ یک از واحدهای صنفی فروش مواد غذایی به دلایلی موفق به دریافت این وام نشدند.

کد خبر: ۶۲٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha