۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
روش های نوین برای نگهداری راه های خراسان جنوبی/حمل و نقل بار افزایش یافت
گزارش بازار؛

روش های نوین برای نگهداری راه های خراسان جنوبی/حمل و نقل بار افزایش یافت

بیرجند- در حالی عمده بار حمل و نقل کالا و مسافر بر دوش جاده هاست که خراسان جنوبی روش های نوینی را برای نگهداری از این ظرفیت به کارگرفته است.

 بازار گروه استان ها: بخش حمل و نقل از بخش های زیربنایی هر استان است که نقش موثر و سازنده ای در توسعه اقتصادی آن استان ایفا می کند.

کارشناسان اقتصادی، از بخش حمل و نقل به عنوان «نیروی محرکه توسعه» یاد می کنند و کارآمدی و توانمندی  در این بخش زمینه ساز توسعه همه جانبه است.

خراسان جنوبی از جمله استان هایی است که در حوزه زیرساختی مشکلاتی دارد و از جمله آن نبود خطوط ریلی است و از این رو جاده های استان و حفاظت و نگهداری از راه ها آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جاده و راه سالم، از نعمت های بسیار مهم به شمار می آید که در تأمین امنیت جانی افراد تأثیر به سزایی دارد و یکی از عوامل کنترل مرگ و میر و تصادف در جاده هاست.

اسدالله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: به دنبال فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ ۲۶ آذرماه  سال ۶۲ مبنی بر تخلیه کشتی های منتظر در بندرهای جنوبی کشور این روز به عنوان روز حمل و نقل نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه راهداران در سخت ترین شرایط کاری به مردم و کاربران جاده ای خدمت گذاری می کنند، افزود: خدمات راهداری در ۱۷ هزار کیلومتر راه های استان به مردم ارائه می شود.

کاهش ۳۵درصد جابجایی مسافر در ناوگان حمل و نقل جاده ای
وی با بیان اینکه جا به جایی مسافر نیز در سال ۹۸ بالغ بر یک میلیون و ۸۸۷ هزار نفر مسافر جابجا شده اند، اظهارکرد: این آمار در ۹ ماهه سال جاری ۳۵ درصدی کاهش داشته است.

به گفته وی در خراسان جنوبی ۶۸ شرکت حمل و نقل و حدود ۱۰ هزار راننده فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۵ هزار و ۹۰۰ تن تناژ بار در استان جا به جا شده است، یادآور شد: حمل و نقل بار در ۹ ماهه سال جاری ۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه  در پایانه مرزی ماهیرود ۲۰ هکتار عرصه  که شامل سالن های تجاری، مسافری و خدماتی  فعال است، گفت: آمادگی کامل برای انجام  و ارائه خدمات به صورت شبانه روزی  در این مرز فراهم است.

جلال زاده از رشد ۴۷.۳ درصدی تناژ صادرات در خراسان جنوبی خبر داد  و تصریح کرد: در بخش حمل و نقل طی ۹ ماهه سال جاری در پایانه مرزی ۴۵ درصد افزایش سفرها را داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث نگهداری راه ها، روکش های آسفالت، تعریض محور و نگهداری جاده ها انجام از جمله وظایف این اداره کل است، گفت: همچنین  در طرح های مختلف اعم از سفرهای نوروزی، تابستانی و زمستانه به مردم خدمت رسانی می کنیم.

 بهره گیری از روش های نوین برای نگهداری از راه های استان
جلال زاده با اشاره به وسعت استان و مشکلات در حوزه نگهداری راه ها عنوان کرد: بارندگی های سال جاری آسیب هایی را به راه ها وارد کرد که در این راستا به دلیل کمبود اعتبارات به سوی روش های نوین روکش آسفالت حفاظتی حرکت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص انجام روکش میکرو خراسان جنوبی موفق عمل کرده است، بیان کرد: در این راستا در ۳ ماهه اول  امسال رتبه برتر و در ۶ ماهه اول جزو ۵ استان برتر معرفی شده ایم.

جلال زاده با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته رتبه اول کشور در اجرای نوارهای لغزنده در محورهای مواصلاتی را کسب کرده ایم، یادآور شد: این امر موجب کاهش سطح تصادفات و تجاوز به چپ خودروها شده است.

بارندگی های سال جاری آسیب هایی را به راه ها وارد کرد که در این راستا به دلیل کمبود اعتبارات به سوی روش های نوین روکش آسفالت حفاظتی حرکت کرده ایم

وی با بیان اینکه نصب، تعمیر تابلوهای اطلاعاتی و به روز رسانی تابلوها در جاده های استان انجام شده است، بیان داشت: اجرای طرح ملی ابرار با هدف بهره‌گیری از امکانات، ماشین آلات، کاهش هزینه و افزایش سرعت عمل در تکمیل و ساخت راه‌های روستایی به صورت جهادی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است.

 احداث ۱۳۷ کیلومتر راه روستایی در طرح ابرار
جلال زاده بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، علاوه بر راه‌هایی که دارای قرارداد احداث در حوزه راه و شهرسازی استان‌ها است بیش از دو هزار  و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح کشور طی مدت یک سال احداث شده است.

وی با بیان اینکه امسال در طرح ابرار برای خراسان جنوبی ۱۰۳ کیلومتر راه روستایی مصوب شده بود، ادامه داد: این میزان را به ۱۳۷ کیلومتر رسانده ایم که ۹۵ درصد عملیات آن اجرایی شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی به افزایش اعتبارات راه های روستایی استان در سال جاری اشاره کرد و عنوان کرد: در شاخص های جمعیتی درصد بالایی از روستاهای استان از نعمت جاده آسفالته برخورد دار هستند.

در طرح ابرار برای خراسان جنوبی ۱۰۳ کیلومتر راه روستایی مصوب شده بود که این میزان را به ۱۳۷ کیلومتر رسانده ایم

جلال زاده با بیان اینکه احداث پل های عابر پیاده، رمپ های ورود و خروج مجتمع های تازه تاسیس در دستور کار است، گفت: در راستای نظارت جاده های استان ۶۹ ایستگاه ثبت تخلف سرعت نصب و فعال است.

وی با بیان اینکه با تلاش نیروهای راهداری در سیل های سال جاری هیچ یک از محورهای استان بیشتر از ۱۲ ساعت مسدود نبود، گفت: توسعه راهدارخانه ها همواره در دستور کار بوده و از اولویت ها است.

راهداری زمستانی با آماده باش ۳۳ راهدارخانه
وی به طرح راهداری زمستانی استان اشاره کرد و افزود: این طرح  با آماده باش ۳۳ راهدارخانه از ۲۰ آذر در استان آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

به گفته وی در این طرح ۵۷ تیم راهداری با ۷۶ دستگاه سنگین راهداری در هنگام بارندگی آماده باش کامل هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی  به ذخیره سازی ۱۰ هزار تن شن و ۵۰۰ تن نمک ادامه داد:  رانندگان باتوجه به محدودیت های کرونایی از سفرهای غیر ضروری خودداری و در صورت ضروورت موارد ایمنی را مورد توجه قرار دهند.

به گفته وی در بخش حمل و نقل عمومی مسافر بسته هایی حمایتی  در خصوص خسارت هایی که به رانندگان وارد شده بود توزیع شد و همچنین تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شد و افراد متقاضی به بانک معرفی شدند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال  بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح استان انجام شده است.

شناسایی ۶۱ نقطه حادثه خیز در خراسان جنوبی
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۳۱ نقطه حادثه خیز مصوب داشتیم، بیان کرد: تا کنون ۱۷ نقطه حادثه خیر اصلاح شد و سه نقطه نیز در دست اقدام است.

فدوی  با اشاره به اینکه برای باقیمانده نقاط در سالهای آتی اقدام خواهیم کرد، اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل سازمان ۶۱ نقطه حادثه خیز دیگر در استان شناسایی شده که بر مبنای اعتبارات تخصیص برای رفع آنها برنامه ریزی خواهد شد.

مهدی گرجی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی نیز در این نشست  با بیان اینکه حوزه حمل و نقل در مباحث حمل و نقل بار، مسافر، ترانزیت کالا رصد و پیگیری می شود، گفت: مجوزهایی را برای انجمن های صنفی در این حوزه صادر می کنیم که نمایندگان این انجمن ها پیگیری مباحث حمل و نقل در استان هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در خصوص عمر ناوگان حمل و نقل عمومی استان هم گفت: نوسازی ماشین الات بخش حمل و نقل عمومی را  از وزارت خانه پیگیری می کنیم که در این راستا مجوز واردات ناوگان باری اروپایی تا ۳ سال ساخت صادر شده است.

به گفته وی شروع عملیات واردات ناوگان حمل و نقل عمومی از ۱۰ روز گذشته آغاز شده است.

 راهداری خراسان جنوبی با رویکرد به مدرنیزه کردن ماشین آلات و دوری گرفتن از قالب های سنتی طی یکسال اخیر گام های موثری در حوزه حمل و نقل جاده ای استان برداشته است که باید این مسیر توسعه و تقویت شود.

کد خبر: ۶۰٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha