۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
نسل جدید هیوندای توسان ۲۰۲۱ به بازار می آید
نماد زیبای خودرو کره‌ای با ویژگی های منحصر به فرد

نسل جدید هیوندای توسان ۲۰۲۱ به بازار می آید

سانگ‌یاپ لی، طراح نسل چهارم توسان: توسان جدید نسبت به نسل‌های قبلی خود از بدنه پویاتر برخوردار بوده که المان‌های جدید طراحی چون خطوط تیز و شکسته شخصیتی هیجان‌انگیزتر به این کراس‌اوور می‌بخشد که در نهایت به ویژگی‌های اسپرت آن نیز می‌افزاید.

بازار؛ گروه خودرو: طی ماه‌های اخیر اتفاقات بسیار مهمی در صنعت خودرو رخ داده که یکی از آن‌ها رونمایی از توسان جدید است؛ توسان که در سه سال پی‌درپی یعنی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ عنوان یکی از بهترین بلند قامتان سال را از سوی نشریات معتبری چون موتورترند و اتو اکسپرس را از آن خود کرد.

این بلند قامت به اصطلاح فانتزی کره‌ای که تا به امروز سه نسل از آن روی خط تولید این خودروساز قرار گرفته و به بازار عرضه شده است، نسل جدید آن یا به عبارتی نسل چهارم این کراس‌اوور کامپکت، نسبت به سه نسل قبلی خود متفاوت‌تر بوده و بالاترین سطح تکنولوژی هیوندای را به همراه خود دارد.

همچنین با توجه به آنکه توسان یکی از پر فروش‌ترین مدل‌های هیوندای در آمریکا محسوب می‌شود، این بار با یک تحول جدی و اساسی در طراحی بدنه، ایمنی، قوای محرکه و امکانات رفاهی پا به بازار پر رقابت آمریکا می‌گذارد.

از نظر طراحی و ظاهر به نوعی شاهد یک سبک طراحی ساختار شکن هستیم؛ چراکه ظاهر متفاوت بدنه توسان ۲۰۲۱ موافقین و منتقدین بسیاری دارد و البته یکی از خصوصیات منحصربه‌فرد آن که با عنوان Knife-Edge Looks توصیف می‌شود و اشاره به خطوط شارپ با زوایای تیز و سطوح تخت بدنه دارد که همانند اشکالی است که توسط یک چاقوی تیز و برنده خلق شده‌اند.

در این باره سانگ‌یاپ لی(Sangyup Lee) طراح این نسل از توسان گفت: «توسان جدید نسبت به نسل‌های قبلی خود از یک بدنه پویاتر برخوردار بوده که المان‌های جدید طراحی چون خطوط تیز و شکسته شخصیتی هیجان‌انگیزتر به این کراس‌اوور می‌بخشد که در نهایت به ویژگی‌های اسپرت آن نیز می‌افزاید.»

توسان نسل چهارم موسوم به NX۴ با رشد ابعادی چشمگیری مواجه است تا با تناسب تایرها و سایز رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی آپشنال جذابیت و وقار توسان را دوچندان کند

توسان نسل چهارم موسوم به NX۴ با رشد ابعادی چشمگیری مواجه بوده چراکه فاصله محوری ۲۶۸۰ میلی‌متری که نسبت به نسل قبل حدود ۱۰ میلی‌متری افزایش یافته، طول ۴۵۰۰ که حدود ۲۵ میلی‌متر بیشتر نسبت به نسل قبل و عرض ۱۸۶۵ میلی‌متری که ۱۵ میلی‌متر رشد داشته تا با تناسب تایرها و سایز رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی آپشنال جذابیت و وقار توسان را دوچندان می‌کند.

همچنین افزایش ۲۰ میلی‌متری قامت در این کراس‌اوور محبوب کره‌ای، حس و تسلط بهتری را در زمان رانندگی ایجاد می‌کند. کابین توسان ۲۰۲۱ همانند نمای بیرونی خود با یک تغییرات اساسی مواجه شده که به خوبی زبان جدید طراحی هیوندای در آن نمود دارد.

قرارگیری دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی یکی برای کلاستر مقابل راننده و دیگری که قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو دارد در کنسول میانی تعبیه شده که در قسمت پایینی صفحه نمایشگر میانی تمامی تنظیمات سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت لمسی بوده و خبری از دکمه‌های فیزیکی و فضای شلوغ نیست.

غربیلک فرمان جدید مشابه آنچه در سدان‌های خانوادگی هیوندای چون سوناتا و النترا شاهد بودیم، به‌کار گرفته شده است. کسنول مرکزی شناور که دیگر خبری از دسته دنده نبوده و جای خود را به دکمه‌ داده فضای داخلی را متفاوت‌تر از آنچه تصویر می‌شد بدل کرده است.

از طرفی تزئینات کروم و نور پردازی LED کابین در کنار تریم دو رنگ و سقف پانوراما کابین دلنشین و جذابی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. نکته مهم در فضای داخلی توسان، بهبود کیفیت قطعات و متریال استفاده شده که به خوبی در زمان ورود به کابین به چشم می‌آید.

مهندسان شرکت هیوندای چهار پیشرانه برای توسان جدید تدارک دیده‌اند، قوی‌ترین قوای محرکه‌ای که برای این کراس‌اوور جدید مورد استفاده قرار گرفته، یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری GDI پاشش سوخت مستقیم خانواده اسمارت ‌استریم است که حداکثر ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

مدل هیبرید نیز برای توسان در نظر گرفته‌ شده می‌تواند حداکثر ۲۳۰ اسب‌بخار قدرت را فراهم آورد که با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک برای مشتریان در دسترس است 

هرچند برای مدل اسپرت و باعملکرد بالا توسان همین موتور با تجهیز شدن به توربوشارژ در نسخه N لاین حداکثر می‌تواند ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت به ارمغان آورد. سه پیشرانه دیگر ۱.۶ لیتری T-GDI (توربوشارژ پاشش سوخت مستقیم)، ۱.۶ لیتری T-GDI هیبرید و دو لیتری دیزلی توربوشارژ است.

از آنجا که مدل هیبرید نیز برای توسان در نظر گرفته‌ شده می‌تواند حداکثر ۲۳۰ اسب‌بخار قدرت را فراهم آورد که با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک برای مشتریان دردسترس است. دو گیربکس شش سرعته دستی هوشمند، شش سرعته اتوماتیک و هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک نیز قابل سفارش هستند.

همچنین می‌توان گفت که شرکت هیوندای برای مشتریان خود لیست بلندی از امکانات رفاهی و ایمنی را تدارک دیده که می‌توان به سیستم شناسایی عابر پیاده، سیستم پایش نقاط کور، سیستم ترمز اضطراری خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه‌ای، سیستم پارک هوشمند، سیستم خروج ایمن از خودرو، کروز کنترل هوشمند و کمکی رانندگی پیشرفته و... اشاره کرد.

کد خبر: ۶۰٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha