۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
۲ تصمیم مهم اقتصادی دولت در ستاد کرونا
معاون اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد

۲ تصمیم مهم اقتصادی دولت در ستاد کرونا

نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا، امروز دو تصمیم مهم اقتصادی داشت که براساس تصمیم نخست، ۵ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور اضافه می‌شود.

به گزارش بازار، محمد نهاوندیان پس از پایان جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: براساس بررسی‌های وزارت بهداشت، عامل بیش از ۵۰ درصد از سرایت کرونا دورهمی‌های خانوادگی و بیش از ۳۰ درصد نیز ناشی از حمل و نقل عمومی است از این رو، لازم بود تصمیم فوری برای افزایش ظرفیت حمل و نقل درون شهری گرفته شود و نمی‌توانستیم به روال معمول گسترش و نوسازی ناوگان اکتفا کنیم ضمن این که معلوم هم نیست آینده کرونا چگونه خواهد شد.

وی گفت: این پنج هزار اتوبوس با استفاده از حداکثر ظرفیت سازندگان داخلی تولید می‌شود ضمن این که در هماهنگی با وزارت صمت، قطعات لازم نیز وارد و در سه تا چهار ماه آینده، تولید این اتوبوس‌ها اجرایی خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: در این باره هماهنگی‌های لازم میان وزارت صمت، وزارت کشور و وزارت نفت صورت گرفته که امیدواریم با این مصوبه، هم رونقی در تولید اتوبوس‌های داخلی ایجاد شود و هم این مصوبه نیاز جدی کرونایی را برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی تأمین کند.

نهاوندیان با بیان این که تصمیم دوم جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره کسب و کارها بود، گفت: در این باره تاکنون دو تصمیم در ستاد گرفته شده، اما در جلسه امروز با پیشنهاد کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از منابع تسهیلات بانکی در اختیار مقابله با کرونا، به واحدهایی که در حوزه فرهنگ و هنر از کرونا آسیب دیدند تخصیص یابد.

وی افزود: متقاضیان شامل ناشران، کتابفروشان، فعالان در عرصه تولیدات سمعی و بصری، مراکز فرهنگی در حوزه قرآن و عترت و سایر واحدهای مربوط براساس پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در کارگروه اقتصادی ستاد تصویب شده تا پایان ماه دی، باید به بانک‌های عامل مراجعه و بانک‌های عامل هم تا پایان اسفند، این تسهیلات را پرداخت کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: دوره تنفس سه ماهه برای این تسهیلات در نظر گرفته شده و بازپرداخت آن از اول خرداد سال آینده انجام خواهد شد.

کد خبر: ۶۰٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha