۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
پول‌های خارج شده از بورس مجددا به بازار بازگشته است
مدیرعامل کارگزاری بانک سامان:

پول‌های خارج شده از بورس مجددا به بازار بازگشته است

مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان درباره ریسک فعلی بازار سرمایه اظهار کرد: ریسک‌های بازار را باید به دو دسته برای فعالان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای تقسیم کرد؛ به نظر بنده ریسک خاصی برای افراد حرفه‌ای وجود ندارد مگر اینکه شاهد اتفاق غیر مترقبه‌ای باشیم.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، حمیدرضا مهرآور مدیرعامل کارگزاری بانک سامان، وضعیت بازار سرمایه را مناسب توصیف کرد و در خصوص شرایط فعلی به عصرمالی گفت: به نظر می‌رسد پول‌های خارج شده از بورس مجددا به بازار بازگشته و حجم و ارزش معاملات قابل توجه هستند و به اصطلاح بازار سرحال است.

وی ادامه داد: عوامل متعددی وجود دارند که راه سرمایه گذاری در بورس را باز کرده اند؛ ارزندگی قیمت سهام، رشد نرخ کامودیتی‌ها و تاثیر پذیری آن دسته از سهامی که وابسته به نرخ‌های جهانی هستند از جمله مواردی است که بازار به آن توجه می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که کدام یک از بازارها مناسب سرمایه گذاری هستند؟ اظهار کرد: در مقایسه سایر بازارها و بورس باید گفت، رکود سنگینی در آن‌ها وجود دارد که فعلا مانعی برای توسعه بازار سرمایه بشمار نمی‌روند.

وی ادامه داد: اگر بازار مسکن فعالیت دوباره داشته باشد بخشی از توجه سرمایه گذارها به آن جلب می‌شود، اما از آنجایی که حوزه مسکن اشباع شده و قیمت‌ها در این بازار روندی غیر منطقی و حبابی دارد کمتر فردی به فکر سرمایه گذاری در آن است و به نظر می‌رسد پول‌های جدید از سمت بازار مسکن به دیگر بازارها از جمله بازار سهام راهی شده است.

حمید رضا مهرآور به افت شدید قیمت جهانی طلا و تغییرات فضای بین المللی نیز اشاره کرد و افزود: روند کاهشی قیمت جهانی طلا و همچنین تغییر معادلات سیاسی و اقتصادی جهان، ریسک سرمایه گذاری در بازار طلا و ارز را افزایش داده و باید در انتظار خروج بخشی از سرمایه ها از این بازارها بود.

وی به طرح مالیات بر عایدی سرمایه و معافیت بازار سهام از آن نیز اشاره کرد و افزود: معافیت بازار سهام از عایدی سرمایه یکی از عوامل مهم دیگر است که می‌تواند به تداوم ورود نقدینگی به این بازار منجر شود. اگر دولت قصد دریافت مالیات از سهامداران بورسی داشت اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شد؛ چرا که مزیت این بازار از دست می‌رفت. این بازار با شفافیت کامل معاملات را دنبال می‌کند نیازی به دریافت مالیات ندارد، در نقاط مختلف دنیا هم درصدد کاهش هزینه‌های معاملات بورسی هستند. پس اگر مالیات از سهام اخذ می‌شد رویه‌ای مخالف با تمام دنیا را آغاز می‌کردیم.

بازار سرمایه و ریسک‌های پیش رو
مدیرعامل کارگزاری بانک سامان درباره ریسک فعلی بازار سرمایه اظهار کرد: ریسک‌های بازار را باید به دو دسته برای فعالان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای تقسیم کرد؛ به نظر بنده ریسک خاصی برای افراد حرفه‌ای وجود ندارد مگر اینکه شاهد اتفاق غیر مترقبه‌ای باشیم. اما در خصوص غیر حرفه ای‌ها همیشه ریسک وجود دارد که سهامی بالاتر از ارزش ذاتی خریداری و بر مبنای شایعات و اطلاعات نامعتبر خرید و فروش کنند. اگر این دسته از افراد از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بورس شوند با ریسک خاصی مواجه نمی شوند.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در پاسخ به این پرسش که طی روزهای آتی چه صنعتی می‌تواند پیشروی بازار باشد؟ گفت: اگر ETF‌ های بانکی راهی بازار شوند قطعا صنعت بانکی با رشد مضاعفی همراه می‌شود. هم اکنون هم گروه بانکی با اقبال سرمایه گذاران همراه است.

کد خبر: ۵۹٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha