۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱
دوربین‌ها سیستم تعلیق هوشمند را ایجاد کردند
کاربرد تکنولوژی در پایداری خودروها

دوربین‌ها سیستم تعلیق هوشمند را ایجاد کردند

مهم‌ترین عامل در حفظ پایداری خودرو، طراحی سیستم‌های تعلیق جدید است تا بتواند حرکات بدنه را کنترل و در هنگام حرکت در سرعت‌های بالا پایداری خودرو را حفظ نماید. یکی از سیستم‌های جدید در راستای پایداری سیستم کنترل فعال بدنه یا ABC است.

بازار؛ گروه خودرو: موضوع پایداری خودرو یکی از عوامل مهم در تولید آن به شما می‌رود، در واقع پایداری همواره رابطه مستقیمی با ایمنی دارد، چراکه هر قدر که پایداری افزایش یابد، ایمنی خودرو نیز افزایش می‌یابد. با ورود علم الکترونیک به صنعت خودرو، مهندسان مکانیک با کمک سیستم‌های الکترونیکی، توانسته‌اند سیستم‌های تعلیق جدیدی را طراحی کنند تا میزان پایداری را افزایش دهند. از سوی باید بدانید که مهم‌ترین عامل در حفظ پایداری خودرو، طراحی سیستم‌های تعلیق جدید است تا بتواند حرکات بدنه را کنترل و در هنگام حرکت در سرعت‌های بالا پایداری خودرو را حفظ نماید.

یکی از سیستم‌های جدید در راستای پایداری سیستم کنترل فعال بدنه یا ABC است، این سیستم الکترونیکی هوشمند نوعی سیستم تعلیق فعال است که با به‌کارگیری عملگرهای هیدرولیکی در کنار مکانیزم تعلیق مستقل می‌تواند حرکات بدنه را به گونه‌ای کنترل کند  که هم‌پایداری خودرو حفظ گردد و هم سرنشینان خودرو از  راحتی و سواری خودرو مطلوب‌تری بهره‌مند شوند. لازم بذکر است که گاهی اوقات این سیستم را با نام MBC نیز می‌شناسند، در این سیستم هر چرخ دارای یک تعلیق مستقل است که در آن هر یک از چرخ‌ها توسط فنرهای حلقوی یا فنر مارپیچ و کمک‌فنرهای گازی به شاسی متصل شده است.

همچنین در محور جلو از میله‌های پیچیشی پایدار کننده و در محور عقب از سیستم تعلیق با اتصال چندگانه استفاده شده است. به عبارت دیگر، از آنجایی که به این نوع سیستم تعلیق، سیستم کنترل فعال بدنه گفته می‌شود، بنابراین در این نوع سیستم الکترونیکی جدید سنسور و عملگر و ECU یا واحد کنترل الکترونیکی مربوطه تعبیه شده تا خودرو مطابق شرایط خود را تطیبق دهد. به بیان دیگر در این سیستم از یک دوربین نسل جدید استفاده شده که در هنگام حرکت، دوربین تصاویری را از سطح جاده را به واحد کنترل الکترونیکی ارسال می‌کند، در این لحظه ECU به عملگرها دستور می‌دهد تا خودرو با میزان ارتفاع مشخص تغییر وضعیت دهد تا بتواند روی سطوح ناهموار به‌راحتی عبور کند و سواری نرم‌تری را برای سرنشینان فراهم کند.

کد خبر: ۵۹٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha