۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
مشکلات جایگاه داران سوخت به جلسات کنسل شده گره خورده است
رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور:

مشکلات جایگاه داران سوخت به جلسات کنسل شده گره خورده است

جوهری، رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت: رفع مشکلات جایگاه داران سوخت با کنسل شدن چند هفته ای جلسات مشترک سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکننده، وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه به قوت خود باقی مانده است.

به گزارش بازار، محسن جوهری، رییس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت: تاکنون ۲ مرتبه در خصوص مشکلات مربوط به جایگاه داران اطلاع رسانی شده است. در بخش عرضه سوخت CNG یکی از بزرگترین مشکلات حوزه CNG در کشور عدم افزایش و پرداخت کارمزد جایگاه ها در سال جاری است. به دلیل افزایش شدید هزینه های بهره برداری و تعمیرات جایگاه ها وتبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا، جایگاه داران و شرکت های بهره بردار این جایگاه ها به دلیل ورشکستگی توانایی ادامه فعالیت برای عرضه سوخت CNG را ندارند. در سال های گذشته هم میزان افزایش کارمزد پاسخگوی افزایش هزینه های بهره برداری و تعمیرات نبوده و بسیاری از جایگاه داران در شرایطی قرار گرفته اند که تعطیلی جایگاه ها می تواند از افزایش زیان انباشته آنها جلوگیری کند. بنابراین موضوع تعیین کارمزد مناسب و پرداخت آن به جایگاه داران، علاوه بر حل مشکلات مالی جایگاه داران کشور می تواند کمبود جایگاه ها در کلانشهر ها را نیز مرتفع نماید.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم در شرایط اقتصادی خوبی نیستند گفت: بیشتر افرادی که از سوخت CNG استفاده می‌کنند کسانی هستند که جزو طبقه متوسط و پایین جامعه محسوب می‌شوند به همین دلیل در شرایط اقتصادی فعلی، اگر حمایت مالی از مالکان خودروهای دوگانه سوز برای انجام استاندارد سازی خودروهای آنها انجام نشود، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم پیشرفتی در ارتقا سطح ایمنی خودروهای دوگانه سوز حاصل شود.

وی در ادامه افزود: قیمت مخزن CNG که مهمترین قسمت یک خودروی دوگانه سوز را تشکیل می دهد به حدود ۵تا ۷ میلیون تومان رسیده است. بنابراین در صورت مردود شدن مخزن CNG در فرایند تایید سلامت خودرو دوگانه سوز، مالک خودرو توان پرداخت این هزینه سنگین را ندارد و به ناچار امکان استفاده از سوخت CNG را از دست خواهد داد.

وی افزود: جایگاه های CNG از لحاظ انجام استاندارد سازی در شرایط خوبی قرار دارند و در شرایط فعلی درخواست ما از سازمان ملی استاندارد صرفه نظر نمودن از سخت گیری های بی مورد و برخی آیتم‌های غیر ضروری است که علاوه بر افزایش هزینه‌های جایگاه داران، گاها موجب تعطیلی جایگاه‌ ها شده است.

کد خبر: ۵۹٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha