۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
افزایش آب در ۹ سد استان فارس/ درودزن به ظرفیت ۵۷۰ میلیون متر مکعب آب رسید
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس:

افزایش آب در ۹ سد استان فارس/ درودزن به ظرفیت ۵۷۰ میلیون متر مکعب آب رسید

شیراز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: بارندگی‌های روزهای اخیر در این استان مناسب بوده و امروز شاهد افزایش یک هزار و ۶۷۴ میلیون متر مکعبی آب در پشت ۹ سد استان هستیم.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای فارس، حمیدرضا دهقانی اعلام کرد: از ابتدای امسال سطح آمادگی آب منطقه‌ای در مواجهه با سیلاب‌های ناشی از توده هوای بارشی در حوزه‌های تأسیسات آبی در حال بهره برداری شامل سدها، رودخانه‌ها، مسیل‌ها، آبراهه‌ها، کانال‌های آبی و کارگاه‌های فعال پروژه‌های عمرانی در حوزه آب افزایش یافته و هفته گذشته هم لایروبی بخشی از رودخانه‌ سلطان آباد شیراز اجرا شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با اینکه میزان بارندگی‌های اخیر در استان بیشتر از بارندگی‌های کشور بوده اما مورد خاصی ماننده طغیان در حوزه‌های آبی مشاهده نشده است.

دهقانی با اشاره به میزان افزایش حجم آب سدهای استان پس از بارندگی اخیر اظهار کرد: با این بارندگی‌ها، میزان حجم آب موجود در ۹ سد استان، مجموعاً به میزان یک هزار و ۶۷۴ میلیون مترمکعب رسیده که حدود یک هزار و ۱۹۵ میلیون مترمکعب آن قابل استفاده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه بیشترین حجم افزایشی آب در سدهای استان مربوط به سد درودزن است، عنوان کرد: حجم آب این سد پس از بارندگی‌های اخیر به حدود ۵۷۰ میلیون مترمکعب رسید، ضمن اینکه باید در نظر گرفت که از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱۵ آذر ماه در حدود ۵۵ میلیون مترمکعب آب این سد به منظور پایداری رودخانه کر و حقابه دریاچه بختگان رها سازی شده است.

دهقانی در خصوص مابقی سدهای فارس که با افزایش حجم آب مواجه شده‌اند، گفت: بارندگی‌های اخیر همچنین حجم آب سد سلمان فارسی را به حدود ۷۶۹ میلیون مترمکعب رسانده است. از این میزان، ۶۹۹ میلیون مترمکعب آن قابل استفاده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس حجم آب سد تنگاب فیروزآباد هم پس از این بارندگی‌ها را ۱۶ میلیون مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان حدود ۱۲ میلیون مترمکعب قابل استفاده است.

کد خبر: ۵۹٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha