۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
۵ خودرو لاکچری ارزان را بشناسید

۵ خودرو لاکچری ارزان را بشناسید

نام مزدا ۳، تویوتا کرولا، فولکس‌واگن جتا، شورولت کروز و کیا فورته در لیست پنج محصول اقتصادی و جذاب خودروسازان بزرگ دنیا قرار گرفته است.

بازار؛ گروه خودرو: ظاهر جذاب، مشخصات فنی مناسب و سطح بالایی از امکانات رفاهی مواردی هستند که خرید خودرو را سهولت می‌بخشند. اما نکته‌ای مهم که بحث‌های زیادی را نیز در پی خواهد داشت، قیمت است. هر خودروسازی که بتواند تمامی مواردی که در ابتدای موضوع گفته شد را به خوبی با قیمت متعادل کند، سهم بیشتری از بازار را از آن خود می‌کند. اگرچه ماهیت خودروهای اقتصادی همانطور که از نامشان بر می‌آید لزوما از ظاهر جذاب و سطح بالایی از امکانات برخوردار نیستند، اما در این میان شرکت های بسیاری در تلاش‌اند تا با ارائه محصولات جدید بتوانند کلاس متفاوت‌تری از این دسته از خودروها را به بازار عرضه کنند تا یک گام بالاتر قرار گیرند و در نهایت رضایت و محبوبیت بیشتری در بین مشتریان کسب کنند. در ادامه پنج خودروی اقتصادی که قیمت آن‌ها در محدوده ۲۰ هزار دلار است را معرفی خواهیم کرد که از نگاه نشریات معتبر عنوان بهترین‌ها را برای خرید کسب کرده‌اند.

مزدا ۳، زیباترین خودرو جمع و جور سال
خوش ‌فرم‌ترین و زیباترین خودروی جمع‌ و جور سال را باید مزدا ۳ معرفی کرد؛ چرا که سطوح و خطوط برجسته روی بدنه، ظاهر جذابی را برای این خودرو به وجود آورده که با توجه به المان‌های جدید طراحی چون چراغ‌های باریک و جلو پنجره بزرگ تهاجمی به نظر می‌رسد. از سوی دیگر کابین مزدا ۳ با استفاده از چرم با کیفیت و قطعات آلومینیومی و فلسفه به اصطلاح داشبورد تمیز، یکی از کابین‌های زیبا و البته جذاب را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.
مجموعه‌ای گسترده ای از سطح امکانات رفاهی برای مزدا ۳ در نظر گرفته شده که از مهم‌ترین آن می‌توان به  صفحه نمایشگر ۸.۸ اینچی میان داشبورد برای نمایش اطلاعات-سرگرمی، قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی، هداپ دیسپلی، مجهز به هشت بلندگو Bose،   صندلی‌هایی با هشت جهت، ترمز الکترونیکی پارک، سیستم پایداری الکترونیکی خودرو با سنسور شتاب سنج گرانش زمین و وضعیت‌های مختلف برای رانندگی و سیستم تعلیق فعال برای بهبود عملکرد در جاده اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها در نسخه پایه‌ای دارای یک پیشرانه چهار سیلندر دولیتری اصلاح یافته اسکای‌اکتیو است که توانایی تولید ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتون‌متر گشتاور را دارد تا با گیربکس شش سرعته دستی محور محرک جلو شتاب‌گیری بهتری داشته باشد که گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز قابل سفارش است.

اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کاملی از مزدا ۳ جدید داشته باشیم باید گفت که باتوجه به اقتصادی بودن آن بالاترین سطح ایمنی و رفاهی را در اختیار شما می‌گذارد و قیمت ۱۸ هزار دلاری برای نسخه GX آن مناسب به نظر می‌رسد

اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کاملی از مزدا ۳ جدید داشته باشیم باید گفت که با توجه به اقتصادی بودن آن بالاترین سطح ایمنی و رفاهی را در اختیار شما می‌گذارد و قیمت ۱۸ هزار دلاری برای نسخه GX آن مناسب به نظر می‌رسد.

ظاهری تهاجمی‌ و اسپرت‌ برای تویوتا کرولا
کرولا به عنوان پرفروش‌ترین خودروی جهان در این لیست حضور پررنگ و مهمی دارد، زبان طراحی جدید تویوتا ظاهری جذاب‌تری برای کرولا خلق کرده که تهاجمی‌تر و اسپرت‌تر از قبل است. از آنجا که کابین کرولا به نسبت لوکس‌تر به نظر می‌رسد بنابراین از سیستم‌های الکترونیکی جدیدی بهره گرفته شده است تا بتواند میزان رضایت‌مندی مشتریان را بیش از پیش افزایش دهد.
صفحه نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دید عقب، کروزکنترل تطبیقی، سقف سانروف، سه وضعیت مختلف رانندگی، سیستم هشدار حفظ خطوط مسیر و سیستم کمکی حرکت و صندلی‌های قابل تنظیم در هشت جهت برای افزایش رفاه سرنشینان در نظر گرفته شده است.

کسب پنج ستاره کامل از NHTSA و بالاترین سطح ایمنی از IIHS کرولا را متمایز می‌سازد تا با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلاری قابلیت‌های داشته باشد که شاید کمتر خودروی جمع‌وجور زیر ۲۰ هزار دلار نداشته باشد

از سوی دیگر در بخش فنی شاهد پیشرانه‌های متعددی هستیم که نسخه پایه‌ای کرولا از موتور چهارسیلندر ۱.۸ لیتری ۱۳۲ اسب‌بخاری مجهزبه گیربکس CVT بهره می‌گیرد که موتور دو لیتری و پیشرانه هیبرید نیز برای طیف گسترده‌تر خرید نیز در نظر گرفته شده است. برای اینکه خودروی اقتصادی جذابی داشته باشید رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی به همراه اسپویلر عقب نیز نصب شده تا سوار بر یک خودروی اقتصادی مزین شده به ویژگی‌های اسپرت باشید.

همچنین سطح ایمنی بالا برای کرولا سبب این شده که در کنار دیگر رقبایش از نظر ایمنی حرف‌های برای گفتن داشته باشد، چراکه کسب پنج ستاره کامل از NHTSA و بالاترین سطح ایمنی از IIHS کرولا را متمایز می‌سازد تا با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلاری قابلیت‌های داشته باشد که شاید کمتر خودروی جمع‌وجور زیر ۲۰ هزار دلار نداشته باشد.  

فولکس ‌واگن جتا یک خودرو راحت برای خانواده
جتا از سدان‌های جمع‌وجوری است که با وجود فاصله محور ۲۶۸۶ میلی‌متری و طول ۴۷۰۲ میلی‌متری فضای کاملا راحتی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد تا به گزینه‌ای مناسب برای خرید یک خودروی خانوادگی باشد. فلسفه جدید طراحی فولکس‌واگن در کابین به وضوح دیده می‌شود که نمایشگر ۶.۵ اینچی  و در تریم‌های SEL و SEL پریمیوم میان کنسول سبب این شده تا خبری از دکمه‌های فیزیکی و شلوغی بی‌مورد نباشد.  
در این خودرو با ۹ بلندگو برای سیستم صوتی، سیستم امنیتی متصل شده به اینترنت، ۵ حالت مختلف برای شرایط رانندگی و سیستم کروزکنترل تطبیقی بهینه‌سازی شده جتا را به یک سدان به‌روز مجهزبه سیستم‌های الکترونیکی هوشمند روز بدل کرده‌اند.

مهم‌ترین موضوع برای خریداران جتا خدماتی است که فولکس‌واگن با وجود قیمت ۱۸ هزار و ۷۴۵ دلاری برای آن در نظر گرفته است

اما در بخش فنی باید گفت که مهندسان فولکس‌واگن تنها به موضوع کاهش آلایندگی اهمیت داده‌اند و بر این اساس یک پیشرانه چهارسیلندر خطی ۱.۴ لیتری توربوشارژ نصب کرده‌اند تا ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتون‌متر گشتاور تولید شود که در کنار آن گیربکس ۶ سرعته دستی و ۸ سرعته اتوماتیک قابل نصب است.

مهم‌ترین موضوع برای خریداران جتا خدماتی است که فولکس‌واگن با وجود قیمت ۱۸ هزار و ۷۴۵ دلاری برای آن در نظر گرفته است، به صورت کلی و محدود ۶ سال گارانتی یا ۱۱۵ هزار کیلومتر کارکرد تعریف شده تا میزان رضایت‌مندی از خدمات بزرگترین خودروساز آلمانی را افزایش دهد.  

شورولت کروز با ظاهری عضلانی و خشن
شاید نیاز باشد که تجربه‌ای متفاوت‌تری از یک خودروی اقتصادی داشته باشید و ما شورولت کروز را پیشنهاد می‌دهیم. ظاهری جدید همراه مجموعه‌ای از خطوط شکسته و حجم‌های منقطع در عین عضلانی بودن ظاهری اسپرت و خشن برای کروز فراهم کرده که بیشتر نظرها را به خود جلب می‌کندچیدمان قطعات، رنگ و استفاده از المان‌های جدید در طراحی داخلی، کابینی فوق جذاب و نسبتا لوکس را ایجاد کرده که با صفحه نمایشگر هفت اینچی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو و کلاستر نسبتا بزرگ فضای مدرن به وجود آورده که با چرم باکیفیت و دو رنگ بودن ادوات داخلی، کابین نسبتا لوکس را در اختیار سرنشینان می‌گذارد.

شورولت کروز ظاهری جدید همراه مجموعه‌ای از خطوط شکسته و حجم‌های منقطع در عین عضلانی بودن ظاهری اسپرت و خشن برای کروز فراهم کرده که بیشتر نظرها را به خود جلب می‌کند

دو پورت USB، اینترنت ۴G هات‌اسپات و وای‌فای، سیستم صوتی مجهزبه ۹ بلندگو Bose، سیستم کمکی عقب برای پارک، سیستم شناسایی علائم ترافیکی و پایش ترافیک، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم شناسایی برخورد از جلو با عابرپیاده جزو مهم‌ترین و اساسی‌ترین سیستم‌های الکترونیکی جدید هوشمند شورولت کروز محسوب می‌شود که در راستای رفاه هرچه بیشتری سرنشینان تعبیه شده است.

فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی‌متری و عرض ۱۷۹۵ میلی‌متری فضای پای مناسب ۱۰۶۶ میلی‌متری برای سرنشینان به وجود آورده است. رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی نیز دردسترس خواهد بود و شورولت کروز ۲۰۱۹ کماکان به پیشرانه چهارسیلندر خطی ۱.۴ لیتری توربوشارژ مجهزشده که می‌تواند ۱۵۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور را با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ جلو می‌رساند.
همچنین گیربکس CVT نیز قابل سفارش خواهد بود، علاوه براینها کسب پتج ستاره ایمنی کامل از موسسه NHTSA برای این خودروی جمع‌وجور اقتصادی اطمینان خاطری برای دارندگان آن خواهد بود تا با پرداخت ۱۷ هزار ۹۹۵ دلار سوار بر خودروی متفاوت‌تر از رقبای ژاپنی و اروپایی شوند.

ظاهر کیا فورته، لوکس همچون اپتیما
سبک طراحی مشابه استینگر ظاهر بی‌نظیر و هیجان‌انگیز از فورته به ارمغان آورده است. خطوط نرم و سطوح تخت و به‌کارگیری چراغ‌های نسبتا کشیده و فرم جلوپنجره اسپرت به نظر می‌رسد و در نمای عقب چراغ‌های پیوسته حکایت از شکیل بودن دارد.

مضاف بر این‌ها پیشرانه چهارسیلندر خطی دولیتری تنفس طبیعی با وجود سیستم‌های چون تایمینگ متغیرسوپاپ، مدیریت جرقه‌زنی و محفظه احتراق بهینه‌سازی شده ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتون‌متر گشتاور را ایجاد می‌کند که باتوجه به نصب گیربکس CVT مصرف سوخت را کاهش داده اما شتاب ضعیفی را برای فورته به وجود آورده است.

خطوط نرم و سطوح تخت و به ‌کارگیری چراغ‌های نسبتا کشیده و فرم جلوپنجره اسپرت به نظر می‌رسد و در نمای عقب چراغ‌های پیوسته حکایت از شکیل بودن دارد

کابین فورته مشابه برادر بزرگترش یعنی اپتیما به لوکس‌ بودن تمایل شده که با توجه به چیدمان قطعات و به‌کارگیری چرم و قطعات آلومینیومی در برخی از بخش‌های داشبورد تاکید بر این موضوع دارد. تجهیزاتی چون صفحه نمایشگر ۸ اینچی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی میان داشبورد، سیستم صوتی هارمن کاردون ۳۲۰ واتی، محفظه وایرلس شارژ برای گوشی هوشمند، سیستم نویگیشن یا رهیاب، سیستم کمکی پیشرفته رانندگی، سیستم پایش نقطه کور، سیستم هشدار خروج از مسیر، کروزکنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از برخورد و  سیستم ایمنی خودرو و اینترنت ۴G و سیستم بهینه‌سازی سوخت نصب شده تا به میزان رفاه سرنشینان بیافزاید.

همچنین امکان نصب رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی نیز وجود دارد، با توجه به تمام این ویژگی‌ها کیا فورته با ۱۷ هزار و ۷۹۰ دلار در بازار حضور دارد.

کد خبر: ۵۹٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha